PROOST OP ONZE GOEDE VERSTANDHOUDING


Ons leven loopt niet altijd zoals we verwachten en de ene keer loopt het vlotjes en de ander keer loopt het helemaal mis. We vallen, staan op en gaan weer verder.
26 jaar geleden ging het super vlotjes toen mijn ex-man me voorstelde aan zijn ouders. Het klikte vanaf het eerst moment. Het klikte zo goed dat we buren werden, al 24 jaar ondertussen. We gingen samen vaak op stap en op weekend. De mensen vroegen me dikwijls of dat niet vervelend was zo naast mijn schoonouders wonen maar ik vond het geweldig. Onze zoon liep er constant binnen en buiten en er was altijd opvang.

Maar toen mijn man me verliet was dat toch even wennen. Het was een rare situatie want hij ging weg en ik bleef naast zijn ouders wonen. Het liefst was ik direct verhuisd zodat ik rustig de scheiding kon verwerken zonder steeds te moeten geconfronteerd te worden met de verloren familie. Het was geen gemakkelijke periode, ik zag hem met haar bij hen binnen gaan en dat was zeer pijnlijk. Zij had mijn plaats ingenomen en onze relatie vertroebelde omdat ik me vooral opzijgezet voelde.  Voor hen was het ook niet gemakkelijk want zij zaten tussen twee vuren en konden moeilijk hun zoon laten vallen.

Ik bleef hier wonen speciaal voor mijn zoon. Hij had en heeft nog altijd een goede band met zijn oma en Pepe en elke dag liep hij heen en weer. Ik kon dit van hem niet afpakken. Zijn ouders waren net onverwachts gescheiden en ik kon hem moeilijk uit zijn vertrouwde omgeving en van zijn grootouders weghalen. Dus bleef ik hier wonen uit liefde voor mijn zoon.

Gelukkig maar want beetje bij beetje verbeterde onze relatie. Ondertussen is die weer optimaal en loopt alles weer net zo goed zoals voor de scheiding. We hebben leren omgaan met de onverwachte wending en hebben ons helemaal aangepast aan de nieuwe situatie. De meeste mensen blijven het raar vinden dat ik naast mijn vroegere schoonouders woon en dat het zo goed klikt tussen ons maar voor mij zijn zij de grootouders van mijn zoon die altijd voor hem klaarstaan en voor hen ben ik de mama van hun dierbare kleinzoon.
De wereld zou er vele mooier uitzien, moest iedereen goed overeenkomen. Vandaag zijn mijn zoon en ik mee de verjaardag van Pepe gaan vieren te samen met de kleindochter. Het was zeer gezellig en de mensen zullen waarschijnlijk weer gedacht hebben dat ik de dochter was. Dat vragen ze wel vaker of ik de dochter ben. Het is niet omdat hun zoon van me gescheiden is dat onze wegen hoeven te scheiden.

Dus Pepe, happy birthday en dat we er nog veel samen mogen vieren.

Proost op je gezondheid en op onze goede verstandhouding!



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN