DE AAP UIT DE MOUW




Een tijdje geleden zag ik op Facebook een bericht bij iemand zeer gerenommeerd “Hoe warmer het weer hoe schaarser gekleed de vrouw”. Hij was helemaal in zijn nopjes want in de zomer kon hij zijn ogen goed de kost geven.  Laat het mooi wild maar los. Hij gaf er nog een hele uitleg bij dat vrouwen prooien zijn en de mannen jagers en hun … achterna lopen en daar echt niets aan kunnen doen omdat dat nu eenmaal in hun genen zit. Ze willen het mooiste vrouwtje om zich te kunnen voortplanten. Een overblijfsel van in de oertijd.

Ik wist niet hoe ik dit moest interpreteren. Ik voelde me als vrouw een beetje onderdrukt en ongemakkelijk.  Ik kreeg vooral het gevoel dat wij als lustobject en als loslopend wild beschouwd werden en dat de mannen schaamteloos verontschuldigd werden voor hun gedrag. Er kwam veel  reactie op die post en veel negatieve commentaar van de vrouwen. Hij antwoordde dat hij niet verantwoordelijk was voor het interpreteren van zijn wetenschappelijke verklaring. Waarschijnlijk bedoelde hij het goed maar is het bij velen in het verkeerde keelgat geschoten. Om eerlijk te zijn, ik was er ook van geschrokken en ik kreeg een heel ander beeld van die persoon.

Ik wil hier zeker niet alle mannen over dezelfde kam scheren, helemaal niet maar er lopen er toch nog rond die denken dat ze inderdaad in de oertijd leven. laat het wild maar los!
Geen enkel excuus is goed voor ongewenst gedrag,  voor vuile praat en geile blikken en zeker niet voor die losse handjes die wij soms moeten trotseren ook al zou er een biologische verklaring voor zijn.  Het menselijk ras beschikt over het vermogen om zelfstandig beslissingen te kunnen nemen. We kunnen inderdaad door bepaalde gevoelens overvallen worden maar wij zijn geciviliseerd genoeg om te kiezen hoe we met die gevoelens omgaan en wat we ermee doen. Dus kom a.u.b. niet met een biologisch excuus af!

Ik was, met de nadruk op was, goed bevriend met iemand van vroeger in mijn jeugd. Wanneer we elkaar op straat toevallig tegen kwamen gingen we altijd een koffietje drinken om bij te praten. Deze kennis had heel veel connecties en wist altijd heel veel te vertellen. Op een dag stuurde hij via Messenger een bericht om iets te gaan drinken. Ik dacht ha super even bijpraten. Hij had zich zeer goed uitgedost en ik dacht amai hij heeft zijn best gedaan. Ons gesprek veranderde snel in heel veel interesse in mij. “En hoe gaat het nu met jou als gescheiden vrouw? Jij moet toch heel veel succes bij de mannen hebben. En heb jij al veel mannen gehad ondertussen?” Ik voelde mij super ongemakkelijk worden en vertelde hem dat ik te gekwetst was om me mannen bezig te houden en dat ik in totaal geen interesse had. “En wat vind je van mij.” Oh My God, nu komt de aap uit de mouw. Ik zei hem dat ik waarschijnlijk geen moeite moest doen om hem in mijn bed te krijgen maar dat ik daar niet voor open stond en zeker niet met een getrouwde man. Geen haar op mijn hoofd denkt eraan om iets te beginnen met een getrouwde man. Toen ik als twintiger in de horeca werkte, had ik veel succes bij de mannen en vooral bij de getrouwden. Ze legden zelfs vijfduizend frank op de toog om gewoon mee op stap te gaan. En dat was in die tijd heel veel geld. Maar ik ben niet te koop, mij moet je verdienen.

Dus het gesprek met mijn oude kennis begon zeer ongemakkelijk te worden, dus besloot ik naar huis te gaan. Hij wandelde mee tot aan mijn wagen en daar pakte hij me vast en probeerde hij met te kussen. Ik wist niet wat me overkwam. Hij hield zijn greep stevig vast maar toen hij merkte dat het niet lukte, liet hij me gelukkig los. Ik had hem net gezegd dat ik geen interesse had en toch durfde hij me vast te pakken. Ik ben heel kalm gebleven en ben zonder iets te zeggen weggereden. Sindsdien is de vriendschap over en is mijn wantrouwen alleen maar toegenomen.

Dus deze kennis dacht dat hij nog in de oertijd leefde en zag in mij een lekkere prooi. Dit was niet de eerste keer dat een kennis op een zeer ongewenste manier iets bij mij probeerde. Gelukkig is het altijd goed afgelopen. Maar spijtig genoeg hebben sommigen dat geluk niet en speciaal voor hen post ik dit verhaal.

Neen is neen en de prehistorie is al lang voorbij! Ook al zijn we in de zomer schaarser gekleed wij zijn geen loslopend wild, dus graag een beetje respect! 



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN