GOEDE REIS LIEVE MAMA

Ons mama is deze nacht overleden tijdens de waak van mijn zus. We hadden afgesproken te bellen wanneer haar situatie zou verergeren maar ons mama heeft ons deze kans niet gegeven want ze is plots gegaan. Ik ben direct de auto ingestapt en naar Holsbeek gereden om mijn zus te steunen want ze was helemaal alleen met haar toen het gebeurde. Langs de ene kant ben ik blij dat ons mama me dat bespaard heeft, want ik had schrik van haar laatste adem maar langs de andere kant vind ik het zo erg voor mijn zus dat het tijdens haar schift was.

Het zijn zware dagen geweest. Maar wat ben ik dankbaar dat we ons mama samen hebben kunnen begeleiden en haar nog al onze liefde hebben kunnen geven. Dagen hebben we hand in hand gezeten en liefdevol naar elkaar gekeken. Toen ik gisterenavond wegging, had ik het heel moeilijk. Ze was in een diepe slaap en ik nam haar hand en zei: " Mama ik ga naar huis slapen, morgenvroeg kom ik terug. Je bent nu in de goede handen van ons Zi en zij blijft deze nacht bij jou, we laten je niet alleen." Ik loste haar hand en gaf mijn zus haar hand door. Met gesloten ogen en totaal onverwachts antwoordde ze: "Dag moeke." Ik verliet haar met pijn in mijn hart omdat ik voelde dat dit de laatste keer was dat ze tegen me 'dag moeke' zou zeggen. Met tranen in mijn ogen liep ik naar buiten en gans de weg naar huis heb ik gehuild. Ook toen ik ging slapen, bleef ik maar huilen en dat had ik de andere nachten niet gedaan.

En toen, toen belde mijn zus dat het gedaan was. En raar maar waar geloof het of niet kwam er op dat moment een merel op ons dak zingen in het midden van de nacht. Mijn zoon, de katten en ik waren zeer verwonderd. Hoe kan dat nu? En toen ik vertrok, zweeg de merel. Enkel uren later toen ik terug thuis kwam en weer naar bed ging, begon de merel weer te zingen.

Haar uitvaartdienst is dinsdag 29 december om 12 uur en deze is live op onderstaande link te volgen en daar kunnen jullie haar een laatste eer bewijzen.

https://www.pues.be/condoleren/11749

Mama goede reis, de groetjes hierboven en geef bomma, onze pa, onze Brie en onze Peter maar eens een dikke knuffel. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN