HAPPY SINGLES


Ja ze bestaan echt de happy singles. Sommigen denken dat wanneer je single bent dat je eenzaam in je zeteltje zit en naar een partner snakt. Maar de singles die ik ken en dat zijn er ondertussen heel veel, zijn heel gelukkig en zitten niet zielig in hun zeteltje. We hebben de voordelen van het alleen zijn ontdekt en ook dat we geen partner nodig hebben om gelukkig te zijn. We hebben geleerd ons plan goed te trekken en in geval van nood hebben we elkaar. We delen en doen heel veel samen. Ik ben gezegend met een toffe groep vriendinnen. We hebben elkaar toevallig via anderen leren kennen en de klik was er direct. We hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt en dat creëert toch een speciale band.

Ik ben ondertussen al ruim vijf jaar single, dat happy zijn, is pas later gekomen. Zoals jullie ondertussen al weten, ben ik ongewild single geworden. Dat was me een verrassing! Ik had nooit gedacht dat mijn laatste rit op tram vier, alleen en eenzaam zou zijn. 

De eerste twee jaar waren zeer pijnlijk en het was moeilijk wennen aan de nieuwe situatie. Ik moest alles alleen doen en had van al die klusjes, die mijn ex met de ogen dicht deed, in totaal geen verstand. Ik heb vaak gevloekt toen iets niet lukte. Ook mijn oude leventje loslaten was niet zo gemakkelijk als gedacht.

Ons mama die pas na lange tijd wist dat ik gescheiden was en dat spijtig genoeg soms nog vergeet die zei direct: “Maar moeke toch, je bent veel te jong om alleen te blijven, van mij mag je direct een andere man pakken hoor.”  Precies alsof het allemaal zo gemakkelijk is. “Neen, mama ik moet toch niet de eerste de beste pakken die mijn deur passeert! Ik moet er geen meer hebben.” Ze bekeek me met een zeer peinzende blik en antwoordde: ”Groot gelijk, ik denk dat ik ook geen man meer zou pakken, ik heb onze papa graag gezien en ik moet geen andere hebben.”

De eerste de beste pakken dat had vaak gekund. Je bent vrij en plots is er heel veel interesse, zelfs van getrouwden, je zou verschieten. Maar in het begin zat mijn hart nog vol van liefde voor… en om eerlijk te zijn, ik ben bang geworden. Bang van de liefde, bang om mijn hart weer open te stellen, bang om opnieuw gekwetst te worden. Vanbinnen ben ik een gekwetst vogeltje. Er zal iemand zeer speciaal moeten passeren om dat vogeltje weer te laten vliegen. Ik bewaar mezelf voor de man die mij waard is! Sorry voor al degenen die even willen passeren.

Neen bedankt, mijn persoonlijke vrijheid is onbetaalbaar. Ik doe wat ik wil zonder iemand de toestemming te moeten vragen. Ik heb tijd voor mijn vriendinnen en familie en tijd om te schrijven. Ik kijk naar de series die ik verkies en allemaal in mijn bed. Het enige nadeel is dat ik alle klusjes zelf moet opknappen en ik ben zo geen handige Harry. Dus een goede klusjesman is altijd welkom, voor de klusjes in huis dan wel te verstaan.   



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN