4184 VIEWS - TELLER VANDAAG 111




Het is zo fijn te horen dat jullie mijn blog graag lezen. Ik ben juist veertig dagen aan het bloggen en ik heb nu op dit moment terwijl ik dit schrijf 4153 views dat is toch een gemiddelde van 104 per dag. Momenteel staat de dagteller op 102, ik vind dat geweldig. Jullie reacties zijn ook altijd ontzettend leuk om te lezen. Elke ochtend zet ik mijn computer zo snel mogelijk aan omdat ik zo nieuwsgierig ben naar jullie respons en hoeveel mensen er mijn post gelezen hebben.

Gisterenavond ben ik pas laat beginnen te schrijven omdat ik eerst nog naar de fitness geweest ben en daar natuurlijk ben blijven hangen. Ik lag dus weeral veel te laat in mijn bed. Ik ben nu eens een echt hanggat. Ik hou van gezelligheid en van leuke sociale contacten en op de fitness heb ik toffe mensen ontmoet waarmee het altijd fijn is te blijven napraten en iets te drinken. Het is daar geen modeshow en iedereen is wie hij is. Ik ben daar 100% mezelf. Ik loop er in eenvoudige sportkleren, mijn haar in een verwilderde staart van te sporten en waarschijnlijk met knalrode wangen van de inspanning. In de jaren 80 ging ik ook al naar de fitness boven de Manhatten in Leuven, ook in simpele kleren maar daar was het vooral de ‘Heb je me gezien in mijn Jane Fonda fitness outfit mentaliteit”. Ik wou aan die te dure outfits geen geld geven, een simpele sportlegging en afgewassen t-shirt was goed genoeg om in te sporten. Ik ging niet om te paraderen en om een lief te zoeken maar om te sporten.

Dat graag blijven hangen heb ik altijd al gehad. Vroeger ging ik uit in discotheek “De Mannequin” in Herent en ik kon daar ook zo blijven hangen. Ik ben vaak pas naar huis gegaan toen het al weer licht was en de garçons de vloer begonnen te borstelen. Dat was voor mij het signaal om naar huis te gaan. Ik kwam dan thuis wanneer mijn ouders al beneden waren. “Maar Filie is dat nu nog een uur om thuis te komen?”, zei mijn moeder dan met bezorgde toon. “Ha ja, jij zegt toch altijd dat ik moet naar huis komen wanneer het gedaan is en nu is het gedaan”, antwoordde ik dan. Mondig ben ik ook altijd geweest en de appel valt niet ver van de boom.

Het is in die discotheek waar ik mijn ex-man ontmoette in de vroege uurtjes na zijn nachtdienst.  Weer een verhaal waarover ik kan vertellen. Ik ga alle verhalen die jullie nog te goed hebben moeten noteren want anders ga ik ze vergeten. Als ik zo blijf schrijven, kan ik ze bundelen in een nieuw boek.
Mijn boek, ik moet daar echt dringend werk van maken. Het is al twee maanden af maar ik wil het nog eens extra nalezen om dan naar verschillende uitgevers te sturen. Dat bloggen neemt meer tijd in beslag dan ik dacht en mijn dagen zijn goed gevuld. Ik heb momenteel tijd te kort. Ik zal een paar dagen verlof moeten nemen om me er volledig op te kunnen focussen. Het is nu 21u09 ik moet nog een foto zoeken dat bij dit verhaal past en dan alles saven zodat ik het straks kan online zetten. Maar nu eerst een welverdiend badje. En neen, geen selfie in mijn bad. Mijn gsm blijft uit de badkamer sinds ik per ongeluk door mijn natte vingers mijn camera had aangezet zonder dat ik het besefte terwijl ik aan het bellen was met een goede vriend. En die maar lachen, ik ook maar een beetje groen van schaamte. Man man man, ik beleef toch wel stoten ze. Gelukkig kan ik er altijd mee lachen en de anderen ook.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN