HITTERECORD GEBROKEN



Hitterecord is gesneuveld 39,9 graden lees ik net op HLN. En morgen nog warmer. Wij zijn die hitte hier is dus niet gewoon en iedereen puft en klaagt. Toch wel straf want we geven gemakkelijk twee à drie duizend euro of zelfs meer uit voor diezelfde zon in een ander land. Goed nieuws, we hoeven ze niet meer op een ander te gaan zoeken, ze is naar hier gekomen, gratis.

Ik behoor tot de gelukkigen met airco op het werk. Maar enkele van mijn vriendinnen hebben die luxe niet. En voor hen is niet om te lachen. Toen ik na mijn werk buiten kwam, was dat toch even schrikken. Maar zo een warme lucht en op mijn auto kon je gemakkelijk spiegeleieren bakken.

Omdat het woensdag was, reed ik dus niet naar huis maar naar ons moeder in de home. Ik was echt benieuwd hoe warm het daar ging zijn. In ons mama haar kamer was het meer dan 30 graden omdat ze het verstand niet meer heeft om de zonnewering op tijd naar beneden te laten. Ze heeft ook een ventilator staan maar die stond niet op. Gelukkig zat ze niet in haar warme kamer maar in de eetzaal waar er wel airco is. Ze zat bij de anderen gezellig aan tafel en ze was aangenaam verrast dat ik er was. Iedereen kreeg voldoende drinken en zelfs een waterijsje. Ik zei haar dat ze een bofkont was dat ze daar zo te samen met de madammen van haar tafel in een frisse eetzaal zat en niet helemaal alleen thuis in een te warm huis. De anderen vonden dit ook en bevestigden dat ze met deze temperaturen toch extra goed verzorgd werden. Aan haar tafel enkel maar contente vrouwen. Dus reed ik na het bezoek met een goed gevoel naar huis.

Thuis heb ik boven airco omdat wij onder het dak slapen maar beneden niet. Het was 28 graden in mijn keuken en alles was potdicht om de hitte buiten te houden. Dus het hitterecord van mijn keuken is ook gebroken. Er zullen overal wel heel veel hitterecord gesneuveld zijn denk ik. En morgen nog meer want dan zal het nog iets warmer worden. Die warmte doet ook iets met mijn inspiratie want ik had geen flauw idee wat te schrijven vandaag.  Ik schreef wat ik op HLN las “Hitterecord gesneuveld” en ik was vertrokken.

Om 20u37 nam ik bovenstaande foto wat zeer uitzonderlijk is want normaal zit ik dan op de fitness. Als je goed kijkt dan zie je dat het buiten dan nog 32 graden was. Gisteren schreef ik dat ik nu beter naar mijn lichaam luister en heb wijselijk beslist dat sporten met deze hitte niet gezond is. Het is ook te warm om buiten een terrasje te doen dus zit ik nu binnen dit verhaal te schrijven. Mijn activiteitsringen op mijn horloge zullen vandaag niet rond geraken. Ik zal er niet wakker van liggen want het obsessief bezig zijn met sporten en het willen verbeteren van mijn persoonlijke records is er door die botsing met die houten plaat uitgeklopt. Ondertussen is het 21u18 en het is nog 30 graden buiten. Tijd voor de plantjes want die zullen wel serieuze dorst hebben nu. 


Voila alle planten hebben regenwater gehad, stokrozen en lelijke bloemen zijn gesnoeid.
Tijd voor een frisse duik in mijn bad. Tot morgen met een nieuw hitterecord.

Even ter informatie, het is nu 23u11 net een uur later. Het heeft dus nog een uur geduurd voor ik de foto's opgeladen had, bewerkt en alles in de juiste lay-out op mijn blog had gezet. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN