OP DIEET OF GROTERE KLEREN THAT'S THE QUESTION




Vandaag heeft ons mama haar tweede prik in haar oog gehad. Volgens mijn zus is het goed gegaan en heeft ze geen pijn gehad. Ze vroeg wel constant naar haar bril omdat ze zo slecht zag. Ze wou een nieuwe bril hebben. Mijn zus vertelde haar dat het normaal was dat ze slecht zag omdat ze druppels en een prik in haar oog gehad had. Dat wist ze niet meer, dat was ze helemaal vergeten. Vroeger kon ze nog vijf minuten onthouden en nu onthoudt ze niets meer. Dus stress voor de volgende prik heeft ze niet.

Morgennamiddag is het mijn beurt om haar te gaan bezoeken en dan ga ik haar halen om met haar eentje te gaan drinken bij Anita, haar lievelingscafé. Dus aan de oude buren en kennissen die tijd en zin hebben altijd welkom om dag te komen zeggen.

Mijn voet is beter en ik kan terug in mijn schoenen dus ik kan weer een stapje in de wereld zetten. Mijn schoenen zijn het probleem niet meer maar wel mijn kleren. Sophia Loren zei ooit dat een vrouw op een bepaald moment op een leeftijd komt dat ze moet kiezen tussen haar gezicht en haar kont. Awel dat keuzemoment is nu gekomen. Ik voel me dikker en dikker worden. Voelen ja want ik heb me al een hele tijd niet meer durven wegen. Mijn kleren, tweede maat groter ondertussen, beginnen ook te spannen. Mijn jassen gaan niet meer dicht. En ik vertik het om op de weegschaal te gaan staan. Ik heb ze uit mijn leven verbannen omdat ik niet meer wil dat ze mijn leven domineert.

Ik ken mezelf en weet dat zodra ik erop ga staan, ik terug vertrokken ben. Dan ga ik weer overdrijven, me twee keer per dag wegen en owee als er honderd gram bijgekomen is. Ik geraak dan geobsedeerd door die weegschaal en dat wil ik niet meer. Ik wil me niet meer slechter in mijn vel voelen door dat cijfertje op de weegschaal. Ik zit in een impasse. Grotere maat kopen en aanvaarden om volslank, wat ook niet lelijk is, door het leven te gaan of stoppen met zeuren en beginnen te diëten.


Vroeger vlogen de kilo’s eraf toen ik een beetje op mijn voeding paste en wat meer sportte maar nu moet ik echt serieus mijn best doen om er iets af te krijgen en ik weet dat ik in herhaling val maar ik heb dat er niet meer voor over. Dus moet ik stoppen met zeuren en een grotere maat kopen. Maar dat wil ik ook weer niet. Wat nu?  

Ben naar de BBB gegaan en heb alles even laten bezinken. 

Indien er nog dames zijn die met hetzelfde probleem kampen dan hoor ik graag hoe jullie hiermee omgaan? Kunnen jullie die verandering aanvaarden of doen jullie er alles aan om jullie slanke lijn te bewaren?



Reacties

  1. Hey Viv, hier van hetzelfde. Ik geef wel niet toe, ik ben nog in de fase dat ik het niet kan accepteren maar het is echt moeilijk om er iets af te krijgen. Al ik uw foto's zie sta je er steeds stralend op dus je mag zeker gezien worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp je 100% en kan het ook moeilijk aanvaarden en langs de andere kant zegt een stemmetje in mij dat schoonheid vanbinnen zit en dat onze uitstraling vele belangrijker is. Onszelf aanvaarden en graag zien dat maakt ons mooi maar het is moeilijker dan gedacht.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN