OM GELUKKIG TE ZIJN MOET JE DINGEN DOEN DIE JE GELUKKIG MAKEN



Om gelukkig te zijn moet je dingen doen die je gelukkig maken, wijze raad van wijlen Johan Cruyff. Ik moest aan zijn woorden denken nadat ik onderstaande post op Facebook zag verschijnen.
Sommige mensen wensen om mooi, rijk of populair te zijn. Ik? Ik wil gewoon GELUKKIG zijn.

Ik denk dat iedereen toch gelukkig wilt zijn. Maar om gelukkig te zijn, moet je dus dingen doen die je gelukkig maken. Met ander woorden voor je geluk moet jezelf zorgen. Maar sommigen weten niet meer wat hen gelukkig maakt en ze verwarren geluk vaak met vermaakt worden, materiƫle rijkdom, mooie kleren en macht. Ze verwachten vreugde door omstandigheden buitenaf. Laat je geluk niet van anderen of materiƫle dingen afhangen. Er zijn arme mensen die heel positief door het leven gaan terwijl er heel wat rijke en beroemde mensen doodongelukkig zijn.

Ik wist ook een hele tijd niet meer wat mij gelukkig maakte en ik had vele minder plezier dan nu en weet je waarom? Omdat ik wachtte tot er iemand me gelukkig zou maken. Ik dacht dat mijn geluk van anderen afhing en dat enkel zij mijn leven leuker zouden kunnen maken. Maar ik heb ondertussen ontdekt dat het leven zo niet in elkaar zit. Wil je leuke dingen doen, kom dan uit je kot en stel zelf een paar dingen aan je partner of je vrienden voor.

GELUK = ZIN IN HET LEVEN HEBBEN = JE LEVEN ZIN GEVEN!

Ik maak nu mijn eigen geluk en geef zelf zin aan mijn leven. Ik wacht niet meer tot er iets toevallig uit de lucht valt of tot iemand iets voorstelt. Zo heb ik gisterenavond aan de groep voorgesteld om iets te gaan drinken in Bar Marcel. Een gezellige bar in Zaventem. Wie wou meegaan was welkom en wie geen zin had even goede vrienden want bij mij zijn er geen verplichtingen, niets moet. Niemand hoeft dingen tegen zijn zin te doen. 

We zijn vertrokken met twee en kregen nadien nog het gezelschap van twee andere vrienden.


Leen bedankt voor de traktatie voor mijn verjaardag. 
Ja ze waren de laatste twee weken met vakantie en zo was ik noodgedwongen om mijn verjaardag ergens anders te gaan vieren. Maar nu waren ze terug open en was het zoals altijd weer zeer gezellig. Zeer mooi interieur hebben ze daar. We maakten het niet te laat en gingen op tijd naar huis.

Op tijd naar huis betekent voor mij niet altijd op tijd naar bed. Ik moest eerst nog mijn verhaal online zetten en zag dat mijn vorige post 153 keer bekeken was. Dat zijn dingen die mij gelukkig maken. Ik weet dat het maar een cijfertje is en dat ik mijn geluk daar niet mag van laten afhangen want op sommige dagen zijn de views minder hoog. Zo was het boek van Vincent spijtig genoeg niet echt een succesverhaal, het kreeg de minste bezoekers van al mijn verhalen er werd in totaal 43 keer bezocht. Wat ook een mooi cijfer is maar de mosselen en mijn olifantenpoot hadden drie keer zoveel succes.

Dus iedereen nog eens bedankt, tot morgen met een nieuw verhaal en zoals Mimi Smith vroeger elke zondag haar programma eindigde “Hou je wel in je vel!” 

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN