HOOPVOL



Ik heb in huis enkele quotes hangen en bovenstaande is er eentje van. Daar het vandaag maandag is en de week pas begonnen is, vond ik deze zeer toepasselijk. Het is heel belangrijk om met een positieve instelling aan iets te beginnen. Zo was ik ook super positief en hoopvol aan mijn manuscript begonnen. Het schrijven ging vlotter en sneller dan gedacht en de uitgever zou wel volgen.
Daar dat laatste minder vlot ging dan gedacht was ik even mijn gedrevenheid kwijt.

Maar vandaag zag ik toevallig een filmpje van Edith Eva Eger, een éénennegentigjarige vrouw die Auschwitz overleefd heeft en er moest dansen voor Josef Mengele. Ze zei:" Er zit hoop in hopeloosheid en we geven nooit de hoop op!" Ze sprak over dingen die ik toevallig ook in mijn manuscript geschreven heb en ze ontroerde me.

Er is licht aan het einde van de tunnel! Je moet erdoor en het zal niet gemakkelijk zijn maar met een helpende hand en steun van de juiste mensen zal het gemakkelijker worden. En vandaag heb ik iemand gevonden die me misschien kan helpen door de donkere tunnel van het boekenwereldje te loodsen. En dat maakt me zo blij en super hoopvol. Mijn week is dus goed begonnen. 

Het is dus inderdaad een goede week om een "goede week" te hebben!



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN