DEUGNIETERIJ


Vandaag heb ik inspiratie om over heel veel dingen te schrijven. Maar ik werd vooral getriggerd door onderstaande post van Wifty op Facebook.




Deugnieterij, lachen, plezier maken en het leven vooral niet te serieus nemen. Wat hou ik hiervan. Ik maak graag plezier en plagen hoort daar ook bij. Hoe vaak hebben Pepe en ik mekaar niet stiekem nat gemaakt in de zomer. Poets wederom poets. Ook onze papa en mijn meter speelden graag met water. En in Spanje ben ik heel vaak met kleren het zwembad ingegooid. Zoveel plezier dat wij gemaakt hebben. Op tafel dansen hoorde daar ook bij. En soms dans ik nog op tafel zeker wanneer ik een leuk liedje hoor want bepaalde liedjes geven mij extra energie en zottigheid.

Wanneer ik in een zotte bui ben dan laat ik me helemaal gaan net zoals vorig jaar in Sluis. Ik ging met mijn beste vriendinnen een dagje naar Sluis en we hadden daar een leuk terrasje ontdekt. Het begon met één witte sangria en Vlaamse liedjes. Net zoals op Leive Vloms zong ik mee met de leuke muziek. Dit werkte blijkbaar zeer aanstekelijk want de ober begon spontaan mee te zingen en de voorbijgangers ook. Wat hadden we plezier, we stonden op straat te dansen en kregen zelfs applaus. Dus Wifty, jullie hebben helemaal gelijk met jullie post. Plezier maken, lachen en je vooral niet inhouden om wat de anderen van je zouden kunnen denken.

Twee jaar geleden, vierde ik oudjaar met een groepje vrienden in een restaurant in Holsbeek. Een vriendin heeft me stiekem gefilmd terwijl ik aan het zingen was. En weet je wat? Toen ik dat filmpje zag, zag ik voor de eerste keer terug de echte IK. Ik zag de zotte trien die weer genoot van het leven en plezier maakte. De vrouw die zo lang verborgen zat en haar weg naar buiten niet meer wist. Deze verloren vrouw was weer opgestaan en had haar weg terug naar buiten gevonden. Ik wist toen, het komt allemaal goed. Doe je eigen ding en wees altijd trouw aan jezelf.

Zeg ja tegen het leven en de deugnieterij!



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN