HAPPINESS

Doen waarvan je houdt is vrijheid
Houden van wat je doet is GELUK

Vandaag voelde ik de nood om nog eens door al mijn notities van de voorbije jaren te gaan. Dat zijn korte samenvattingen van al de boeken die ik gelezen heb om weer gelukkig te kunnen worden. Door al dat schrijven was het een tijd geleden dat ik ze nog eens gelezen had. Af en toe herlees ik ze en stel ik me bewust enkele vragen om na te gaan of ik nog wel altijd de persoon ben die ik wil zijn en of ik nog steeds mijn eigen pad bewandel en niet dat van een ander. Dus ik bladerde door mijn papieren en kwam onderstaande vraag tegen. HOE DEFINIEER JIJ GELUK? Dit is wat ik toen antwoordde:


"GELUK IS VOLLEDIG MEZELF KUNNEN ZIJN, DOEN EN LATEN WAT IK GRAAG WIL ZONDER ENIGE BEPERKING OF INVLOED VAN BUITENAF!"

Ik ben het hier nog steeds mee eens. Persoonlijke vrijheid is onbetaalbaar, voor mij toch! En ondertussen geniet ik van die vrijheid en laat ik me niet beperken, tenzij door mijn eigen beperkte gedachten soms. Ik las ook een stukje uit Wayne Dyer zijn boek De cirkel is rond en hij gaf me het antwoord dat ik vandaag nodig had.

Volg je passie en nieuwsgierigheid, hou van wat je doet en laat je niet tegenhouden door angst, twijfels of je overtuiging dat je niet goed genoeg bent. 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN