IK BEN GOED BEZIG!


Ben ik goed bezig of niet? Al twee dagen ben ik op mijn knieën mijn klinkers aan het ontdoen van al het mos dat na die regendagen van vorige week vrolijk zijn gang is kunnen gaan. Klinkers zijn mooi maar vergt toch wat werk om ze proper te houden. En dan moet je weten dat ik heel veel klinkers liggen heb. Ik ben daar elk jaar toch drie dagen mee bezig om gans de oprit gedaan te krijgen. 

Mijn volgende woning zal met een kleinere tuin en minder grote oprit zijn. Ik wil geen slaaf meer van mijn huis zijn. Vroeger deed de man des huizes dit huzarenwerkje maar ondertussen doe dit ik al vijf jaar alleen. En vandaag had ik toch een beetje last van het feit dat ik altijd alles alleen moet doen. Nadat ik een deel van de oprit gedaan had, ben ik verder op zoek gegaan naar een uitgever. Dat is ook moeilijker dan gedacht. Ik had enkele tips van iemand gekregen om het in eigen beheer te doen en nadat ik alle te ondernemen stappen gelezen had, vond ik dat daar toch veel werk bij komt kijken. En momenteel zit ik een beetje in een minder energieke periode waarin ik me echt moet motiveren om iets te doen. Wat zou het fijn zijn, moest er onverwachts iets tof uit de lucht vallen.

Ik ben deze avond ondanks ik geen zin had en minder energie, uitzonderlijk naar de fitness gegaan om net zoals gisteren me af te reageren op de loopband. Ik moest me tot daar sleuren maar éénmaal op de loopband met mijn oortjes in met toffe oppeppende muziek was ik helemaal vertrokken. Het deed me aan twee jaar geleden denken toen ik nog dagelijks ging fitnessen. Elke dag op de loopband en maar stappen en stappen want elke stap was een stap korter naar de verwerking van mijn echtscheiding. En vandaag besefte ik dat ik een hele andere vrouw ben dan toen ik mijn eerste stappen zette in de fitness. Mijn verdriet om de echtscheiding is nu helemaal verwerkt.

Ik vond dat ik goed bezig was en de inspanning gaf me een extra boost. Na de inspanning volgde de ontspanning aan den toog en ik ben weer blijven plakken. Het enige nadeel is dat ik laat thuis kom en dan nog aan mijn blog moet beginnen. Maar het is zoals Pascal zei: "Het gaat om evenwicht vinden in het leven." En hij heeft groot gelijk! Momenteel zoek ik mijn evenwicht tussen schrijven, sporten, werken, moeder en dochter zijn. 


OM JE EVENWICHT TE BEWAREN MOET JE IN BEWEGING BLIJVEN!
 - Albert Einstein -





Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN