VERJAARDAG MET DE VRIENDINNEN


Vandaag heb ik voor de derde keer mijn achttiende verjaardag gevierd. Ik herinner me nog goed de eerste keer. Ik was net terug van Spanje en had een oorontsteking van de lange autorit overgehouden. Ik ging met mijn toenmalig vriendje en zijn zus die toevallig dezelfde dag jarig was onze verjaardag vieren en iets eten. Maar van vieren kwam er niet veel in huis want ik had zo’n verschrikkelijke oorpijn. Ik kon er zelfs niet van eten. Ik ben dan maar vroeger naar huis gegaan waar ons mama mij goed opgevangen heeft.  Ze had van de apotheker een klein wit pilletje gekregen waarmee de pijn dragelijker zou zijn. Wat een wonderpilletje was dat. Ik ben in totaal niet kleinzerig maar ik herinner me nog goed dat ik op mijn achttiende verjaardag huilde van de oorpijn die maar erger en erger werd. En dat pilletje bracht verlichting.

Mijn tweede achttiende verjaardag was ik nog niet zo lang moeder geworden. Ik was moe van al die slapeloze nachten en voelde me helemaal niet goed in mijn vel. Ik was vijfentwintig kilo bijgekomen van de zwangerschap en ik was er nog maar tien kwijt. Mijn zoon had last van zijn eerste tandjes en ik had last van mijn eerste wijsheidstand die er maar niet wou doorkomen.

Derde keer goede keer zeggen ze altijd en inderdaad geen oor- of tandpijn deze keer.  Mijn beste vriendinnen hadden speciaal verlof genomen om mijn verjaardag te vieren.  Dames bedankt voor jullie cadeautjes maar vooral voor jullie aanwezigheid.

We zijn begonnen met een aperitiefje bij mij thuis om daarna verder te aperitieven in Bar Nine op de Oude Markt in Leuven.  We hebben daar samen geluncht en zijn daarna verder de stad ingetrokken. Een beetje winkelen en nog enkele terrasjes gedaan want ondanks de voorspelde regen die gelukkig uitgebleven is, was het een goed terrassenweertje.  
Onze laatste tas koffie in het Moorinneken en daarna iedereen naar huis, iedereen behalve ik dan. Ik ben nog naar de fitness gegaan om daar met mijn fitnessmadammen verder te vieren. Ik mag dus zeggen dat mijn derde keer de beste keer was. Ik heb ontzettend genoten van mijn verjaardag en ben zeer dankbaar voor mijn geweldige vriendinnen die deze dag mee prachtig gemaakt hebben. Goede vrienden hebben is onbetaalbaar.  En morgen vier ik verder met de familie maar dat is een verhaal voor morgen.




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN