LAAT DE ZOEKTOCHT NAAR EEN UITGEVER BEGINNEN



Goed nieuws, ik ben klaar met mijn manuscript na te lezen. Ik heb mijn eigen raad uit hoofdstuk 12: Kom tot actie en maak je intentie waar, goed opgevolgd. Nu kan de volgende stap, mijn zoektocht naar een uitgever, eindelijk beginnen.

Een voorbeeld uit dat hoofdstuk.

Maak je goede intenties waar!

Vier jaar geleden schreef ik in mijn notitieschrift dat ik innerlijk wou groeien en veel bijleren zodat ik mijn kennis kon delen met de mensen en van betekenis kon zijn. Ik wou inspireren en motiveren, een mentor zijn voor anderen.  De anderen helpen zichzelf weer te ontdekken en hen leren positief te denken. Toen plantte ik mijn zaadje voor dit boek.

Goede intenties hebben is niet voldoende! Wel een begin maar weet dat de weg naar de hel geplaveid is vol met goede intenties. “Ik zou er eens moeten aan beginnen.” Maar om een bepaalde reden blijf je het uitstellen. Herken je het?  Dus goede intenties hebben, leidt niet altijd tot succes. Zo lang je niet in actie schiet, gebeurt er niets dus zet de eerste stap!

Ghandi zei:EEN REIS VAN DUIZEND MIJL BEGINT BIJ DE EERSTE STAP!
Hij moedigt ons aan om niet meer uit te stellen maar gewoon te beginnen met dat eerste kleine stapje. Niet morgen maar nu.

Johann Wolfgang von Goethe, een Duits wetenschapper en staatsman bedacht onderstaande quote:
KNOWING IS NOT ENOUGH WE MUST APPLY. WILLING IS NOT ENOUGH WE MUST DO!
Weten is niet genoeg we moeten het ook toepassen. Willen is niet genoeg we moeten het ook doen!

Goethe heeft helemaal gelijk. Je kan zoveel boeken lezen en goede intenties hebben om nadien gewoon te wachten tot er iets gebeurt. Maar als je niets doet en niet in actie schiet dan gebeurt er niets! Dus zet de eerste stap, blijf niet op de tribune zitten de kat uit de boom te kijken maar ga aan de startlijn staan en GO!

Besluit wat je wilt veranderen en begrijp de reden want dit zal je extra motiveren. Mijn reden om dit boek te schrijven was om anderen dat kleine duwtje in de rug te geven om in actie te schieten en om niet bij de pakken te blijven zitten hoe moeilijk en zwaar het ook is.
Mijn manuscript is al enkele maanden geschreven maar ik heb er nog niets mee gedaan. Mijn intentie was om een uitgever te zoeken maar ik ben beginnen te bloggen en heb er geen tijd meer voor gemaakt. De uitgever zal niet uit de lucht vallen dus ik moet nu echt in actie schieten want zonder actie geen reactie van een uitgever.

Mijn intentie om beginnen te bloggen heb ik wel waargemaakt. Elke dag post ik een verhaal over mijn leven. Het leuke aan bloggen is dat ik vaak direct feedback krijg. Sommigen sturen me berichten om me te vertellen dat ze zich heel goed in mijn verhalen herkennen of dat ze het leuk vinden om te lezen en anderen hebben totaal geen interesse, wat hun goed recht is. Je moet gewoon doen wat je leuk vindt!  Wat ik hoop te bereiken met mijn boek, bereik ik dus al een beetje met mijn blog.

En morgen begin ik met mijn zoektocht.







Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN