BRIGITTE BARDOT




Jullie kennen allemaal Brigitte Bardot, actrice en het sekssymbool in de jaren vijftig en zestig. Ik was fan van BB, zo mooi, zo blond en zo ongeremd. Ik was zelf nog maar een kind en begreep helemaal niet dat ze ooit gepoogd heeft om zelfmoord te plegen en dat in haar gouden jaren. En wat ik helemaal niet snapte was dat zo’n mooie vrouw zich zo kon laten gaan. Ze had moeder natuur mee en had alles om gelukkig te zijn en toch was ze het niet.

Nu als volwassen vrouw snap ik het maar al te goed. Schone schijn en meedraaien in de malle molen van het leven. Ze werd geleefd en toen ze sterker in haar schoenen stond en ontdekte wat voor haar belangrijk in het leven was, koos ze ervoor de filmwereld vaarwel te zeggen. Ze werd dierenactiviste en haar uiterlijk waardoor ze zo beroemd werd, was plots voor haar niet meer belangrijk.

Zes jaar geleden gingen we op vakantie naar het Zuiden van Frankrijk. Natuurlijk mocht Saint-Tropez niet ontbreken op onze to do list. Daar nam ik deze foto’s. Het deuntje van “Do you do you Saint-Tropez” weerklonk gans de dag in mijn oren. Ik was zo gelukkig, een droom kwam uit want die vakantie heb ik vele dingen afgevinkt. Het was één van mijn mooiste vakanties en ik heb er enorm van genoten. Het was geen strandvakantie maar eentje van wandelen, nieuwe steden ontdekken, lekker eten en vooral genieten.





Wat ik toen niet wist, was dat dit mijn allerlaatste vakantie met mijn gezinnetje zou zijn. Dat ik enkele maanden later net zoals BB op een pijnlijke manier zou ontdekken wat er nu eigenlijk het belangrijkste in dit leven is. 
En voor mij is dat zeker niet de knapste zijn en andere steeds willen behagen maar vooral jezelf kunnen zijn in alle omstandigheden.  


BE HAPPY, BE YOURSELF. IF OTHERS DON’T LIKE IT LET THEM BE. HAPPINESS IS A CHOICE. LIFE IS NOT ABOUT PLEASING EVERYBODY!


Wees gelukkig en vooral altijd jezelf!

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN