ZEVEN ZONEN = ZEVEN BLOKJES



Goed nieuws, mijn promofilmpje voor WZC Sint-Margaretha voor het goede doel werd aanvaard. Ik ben mee in de running. Ik hoop echt iets voor hen te kunnen winnen zodat we de bewoners eens extra goed kunnen verwennen zeker nu de dagen korter en kouder worden.
Na mijn werk ben ik naar ons mama gereden om met haar haar lievelingsspelletje Domino te spelen. En vandaag speelden Angel en Suzy mee. Toen we aan het spelen waren, moest ik er stiekem aan denken hoe de rollen nu omgedraaid waren. Vroeger speelde ons mama met mij spelletjes om me bezig te houden en nu doe ik dat met haar.

Ze vergat iedere keer hoeveel blokjes ze moest nemen en niets hielp om het haar te kunnen doen onthouden tot ik plots aan het liedje van Vader Abraham moest denken. Vader Abraham had zeven zonen, zeven zonen had vader Abraham en ze zongen maar en ze dronken maar en ze hadden zo'n plezier. En ieder spelletje zong ik dan dat liedje en dan wist ze weer hoeveel blokjes ze moest pakken.


Gelukkig heb ik veel geduld en een goed gevoel voor humor, ik maak er het beste van en probeer zo inventief mogelijk te zijn om haar geheugen te stimuleren. En met zingen gaat dat nog het beste want ze kent al die teksten nog.

En toen ik naar huis vertrok, riep Ă©Ă©n van de bewoonsters dat ik daar moest blijven. Ze wou dat ik daar kwam wonen. Ik zei haar dat er geen kamer meer vrij was maar dat vond ze geen probleem want ik mocht bij haar komen slapen. Hoe lief en hoe dankbaar. Het deed me denken aan de tv-reeks ‘Voor ik het vergeet’ waar Wannes een maandje in de home bij zijn grootmoeder ging wonen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN