NIET TEGENSLAG MAAKT ONS VAN STREEK MAAR HOE WE EROVER OORDELEN




Vandaag naar de dokter geweest. Een serieuze virale infectie van de bovenste luchtwegen. Ik zat daar nat in het zweet. Me wassen en fatsoeneren had me meer inspanning gevraagd dan vermoed.
Uitzieken en veel rusten was de boodschap. Ik lig al vier dagen in mijn zetel. Vroeger kon ik tegen die verkoudheden toch beter tegen hoor, ik bleef nooit thuis tenzij ik helemaal niet meer uit mijn bed kon. Maar nu een dikke snotvalling en ik ben een wrak. Zou dat met de leeftijd of met de menopauze te maken kunnen hebben?

Het is wat het is, ik slaap heel veel en het huishouden draait op een heel klein pitje, net voldoende om draaiend te blijven. En tussenin de powernaps lees ik een beetje en schrijf ik mijn dagelijkse blog. En het toeval wil of misschien is het niet zo toevallig omdat ik nu meer tijd hebt om te lezen, dat ik heel veel wijsheden tegen kon die me enorm boeien en die mijn denken ook veranderd hebben. De zin om erover te schrijven wordt weer enorm aangewakkerd.

Ik las vandaag onderstaande van Donald Robertson, cognitief gedragspsycholoog en schrijver.

NIET TEGENSLAG MAAKT ONS VAN STREEK, MAAR HOE WE EROVER OORDELEN!

Hier kan ik heel veel voorbeelden uit mijn leven van geven. Maar eentje hiervan dateert van vorige zomer toen ik met mijn neus in volle vaart tegen die houten plaat liep en er een scheve neus en een whiplash aan overhield.  Ik dacht niet: ik ben voor het ongeluk geboren of waarom moet dat nu met mij gebeuren? Neen, ik was blij dat die punt niet in mijn oog terecht gekomen was en dat ik die avond, wel met heel veel neus- en hoofdpijn toch nog met mijn collega's heb kunnen doorbrengen. En nu heb ik tenminste een neus met een verhaal.

Reacties

  1. Ja als je het leven en soms tegenslagen zo bekijkt ja dan doe je het goed.
    Een glas kan half leeg zijn .....maar ook half vol toch?
    Groetjes en Sterkte Otto

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN