NIEUWE LEVENSKUNST



Elke dag gaat het iets beter. En vandaag ben ik zeer uitzonderlijk op een zaterdag naar Leuven geweest. Het zijn de openboekdagen van Standaard Boekhandel en Gerbert Bakx kwam een presentatie geven van zijn laatste boek ‘Nieuwe levenskunst’.



Ik vind hem een zeer inspirerende en vooral wijze man. Hij zet aan tot nadenken en zijn vorige boeken hebben me veel geleerd. Bedankt voor de boeiende namiddag Dokter Bakx.

Na de presentatie ben ik naar Holsbeek doorgereden om ons mama een bezoekje te brengen. We hebben heel veel plezier gehad. Een vriendin van me die op dat moment toevallig ook op bezoek was bij haar ouders in een andere home, stuurde me een foto. En dat was de aanleiding om weer gekke foto’s van ons mama en mij door te sturen. 


We hebben voor mijn zus nog enkele grappige filmpjes gemaakt en dan lagen we helemaal plat van het lachen.
We hadden zoveel plezier dat het aanstekelijk werd. Een bewoner kwam ons zeggen dat hij het zo leuk vond en zelfs een beetje jaloers was omdat wij zo konden lachen.

Ons mama heeft door die dementie haar gevoel voor humor gelukkig niet verloren en ik ook niet. We genieten van de kleine dingen die nog wel kunnen.

Nadien was het etenstijd voor ons mama en ben ik mee de boterhammetjes gaan uitdelen en koffie helpen schenken. 

En nu, nu is het tijd voor mijn twee nieuwe aanwinsten.



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN