ALS JE MAAR GELUKKIG BENT




Vandaag weer heel de dag in mijn zeteltje doorgebracht. Rusten en uitzieken was de boodschap en ja deze keer luister ik goed naar mijn lichaam en terwijl ik rustig de krant las, kwam ik op de site van HLN onder de rubriek NINA onderstaande titel tegen en daar ik zelf single ben, kon ik niet anders dan het te lezen.

Onderzoek toont aan: singles gelukkiger dan wie in een middelmatige of slechte relatie zit.

Ben je single? Wel dat is beter dan in een slechte relatie te zitten. Uit nieuw onderzoek, gepubliceerd in The Personality and Social Psychology Bulletin, blijkt dat deze stelling misschien nog mild uitgedrukt is.
Uit het onderzoek bleek dat de proefpersonen in een toegewijde romantische relatie niet per se meer positieve gevoelens ervoeren dan de singles. Met andere woorden de singles deden het beter dan mensen in een slechte liefdesrelatie en beter dan koppels in een relaties die helemaal niet zo slecht waren.

Toevallig ben ik een gelukkige single. Ik was ook gelukkig in goede relaties en het totaal niet in de slechtere. Maar dat lag helemaal aan mezelf omdat ik toen nog jong, naïef en onwetend was en vooral bang voor het onbekende en om anderen te kwetsen. Ik was bang de ene deur te sluiten en om een andere te openen. Ik wist toen niet dat ik de kapitein van mijn schip was en dus zelf verantwoordelijk voor de koers die ik vaar. Nu weet ik beter!

Of je nu single bent of niet, geluk moet je zelf maken. Sommigen kunnen dat beter alleen en anderen dan weer liever met twee. Het maakt allemaal niet uit zo lang je maar niet ongelukkig door het leven gaat. Voor alles is er een oplossing en vandaag las ik ook in Svetlana haar boek: Een mislukking is een omweg en geen doodlopende straat.



Reacties

  1. Klopt je moet en dat zeg je treffend Kapitein van je eigen schip zijn. Ik denk ook wel dat het een beetje leeftijd gerelateerd is jongeren zullen hier meer moeite mee hebben denk ik.
    Maar zeker weer een puntje om over na te denken

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN