HATSJOE HATSJOE HATSJOE






Hatsjoe hatsjoe hatsjoe!

Gans de dag zit ik te snotteren en te niezen. De papieren zakdoekjes sneuvelen bij de vleet. Maar ik ben deze morgen toch gaan werken ondanks dat er een stemmetje in me zei dat ik beter zou thuis blijven en goed rusten. Ik keek op de website van mijn dokter of er nog een plaats vrij was maar neen, deze week zat alles al vol. Tegenwoordig is het erg als je naar de dokter wilt wanneer je ziek bent.
Dus besloot ik deze morgen toch te gaan werken met de belofte aan dat stemmetje dat ik wel naar huis zou komen wanneer het te erg werd.

Iets na de middag waren mijn pilletjes uitgewerkt en voelde ik me ellendiger worden dus belofte maakt schuld en ben ik vroeger naar huis vertrokken. Ik ben direct mijn bedje ingekropen maar mijn neus belemmerde me goed te ademen en ik was te loom om beneden de neusspray te gaan halen.

Wat een decibels eruit komen bij elke nies, daar zit nogal kracht achter. En ik vraag me af, nies ik nu ‘hatsjoe’, ‘hatchie’ of is het eerder ‘hatsjoum’?
Ik googelde en las dat niezers in andere talen een ander geluid maken. In Engeland zeggen ze ‘achoo’, in Frankrijk ‘atchoum’, in Japan ‘hakashun’ en op de Filipijnen ‘ha-ching’. Dove mensen zeggen helemaal geen hatsjoe.
Wat ik zeg zal ik eens aan mijn collega’s moeten vragen want die hebben vaak ‘gezondheid’ moeten zeggen vandaag.

Reacties

  1. Ik wens je heel veel sterkte en genoeg zakdoekjes toe want die heb je wel nodig gr otto

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN