TROTS OP MEZELF


Ondanks ik me moe voelde omdat ik niet gewoon ben om zo vroeg op te staan, ben ik toch naar de fitness gegaan om mijn kilometertjes op de loopband te stappen. Ik stap aan 5,5 km/h dat is een vlot tempo. En terwijl ik aan het stappen was op zeer motiverende muziek, dwaalden mijn gedachten toch af. Ik dacht eraan hoe hard mijn leven veranderd is, inclusief mezelf. Ik kwam deze morgen aan op het werk en een collega riep:  “Jij hebt toch nogal een leventje hoor!”  En ze had gelijk, ik vind dat ik een goed leven heb en ik riep terug dat ik dat leventje wel zelf dirigeer. Met andere woorden ik kies nu zelf welk pad ik bewandel en wat ik nog wil toelaten. Ik heb er jaren over gedaan om dit te kunnen omdat ik te veel rekening met alles en nog wat bleef houden.

Dus terwijl mijn gedachten op de fitness afdwaalden, was ik echt trots dat ik mezelf kan zijn in alle omstandigheden en dat ik geleerd heb om me niet meer laten mee te slepen door negatieve gedachten en mensen. Sorry maar over bepaalde dingen maak ik me niet meer druk. Dankzij Byron Katie heb ik geleerd wat mijn zaken zijn, waar ik invloed op heb maar ook vooral wat mijn zaken niet zijn. En ik lig niet meer wakker van dingen die mijn zaken niet zijn. Ik raad het iedereen aan.  

Katie heeft me echt aan het denken gezet na het lezen van haar boek ‘Vier vragen die je leven veranderen(The work). Het is eigenlijk een manier om vrede in jezelf en met de wereld te vinden. Om je minder druk te maken over alles en nog wat.  

Twee wijze quotes van haar:


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN