KLEINE DINGEN MET GROTE LIEFDE


Ik heb vandaag voor de eerste keer naar de goede raad van de dokter geluisterd in plaats van naar dat intern stemmetje dat zich schuldig voelt wanneer ze ziek thuis moet blijven. Ik voelde me deze morgen iets beter, niet springlevend maar wel minder groggy. Normaal gezien vlieg ik er dan altijd in om de achterstand in te halen maar niet vandaag want ik sta duidelijk nog in de ‘doehetlangzaam-en-rustveelmodus’.

Zou ik eindelijk wijzer geworden zijn?

Geen etentje met de collega’s deze avond, geen party in Bar Marcel morgen maar wel nog enkele dagen rustig aan en niets forceren.
Normaal gezien heb ik volgende week verlof maar maandag is de deadline om een project voor het goede doel in te dienen en ik had graag het woonzorgcentrum waar ons mama woont als mijn goede doel ingediend.

Ik moet daarvoor een filmpje maken en een motivatie schrijven en omdat ik nu onverwachts ziek geworden ben, heb ik dit niet kunnen doen. Dus zal ik maandagnamiddag toch gaan werken zodat ik op de valreep kan deelnemen aan dit mooie initiatief waarmee er een geldprijs te winnen valt.  En met dat geld kunnen er weer veel bewoners gelukkig gemaakt worden en daar doe ik het voor. 

Want de laatste vijf jaar is mijn liefde voor hen enorm gegroeid. Door hen gezelschap te houden, met hen te spelen en hen aandacht te geven, krijg je zo veel vriendschap terug. Ik raad iedereen aan om eens een kennis in het rustoord te gaan bezoeken en het zelf te ondervinden.

We kunnen geen grote dingen doen op deze aarde, alleen kleine dingen met grote liefde!



                                                                                                  

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN