EENS EEN MOEDER ALTIJD EEN MOEDER




Vandaag dag vier dat ik in mijn zeteltje doorbreng. Alles in en aan mijn hoofd doet pijn. Dat niezen en snotteren is gelukkig gedaan maar ik heb er een hoest voor in de plaats gekregen.

Dus niet op bezoek bij ons mama vandaag. Ik werd gelukkig op tijd in mijn zeteltje wakker om met haar nog te kunnen skypen via de telefoon van mijn zus. Ze vond het zo erg dat ik ziek was. Ze wou direct naar hier komen om voor mij te zorgen. Hoe lief!

Ze wou boodschappen doen, eten maken, poetsen… Ze vergat dat ze dat allemaal zelf niet meer kan. Ik zei haar dat ze beter niet in mijn buurt kon komen omdat ik haar niet wou besmetten maar toch bleef ze vragen of ze niet moest langs komen en ik moest haar beloven haar te bellen wanneer ik iets nodig had. Als dat geen echte moederliefde is : "eens een moeder altijd een moeder."

Ze vond het ook jammer dat ze met haar telefoon niet kon skypen. Maar hoe leer je een dementerende vrouw die niets meer kan onthouden hoe ze moet skypen? Ze weet vaak niet hoe haar zeer simpele telefoon werkt. Waarschijnlijk is ze nu ook al vergeten dat ik ziek ben en dat we geskypet hebben.

Ik heb altijd een hele voorraad van alles en nog wat in huis. Iets dat ik van mijn ouders overgenomen heb. Zij hebben de oorlog meegemaakt, weten wat tekortkomen is en hadden steeds reserve in huis.
Ik heb ook nog een extra hulplijn naast de deur, oma en PĂ©pĂ© die graag inspringen waar nodig. Dus ik ben een gelukkige vrouw, moeder, dochter, zus, vriendin… en ter afsluiting een quote om over na te denken van Deepak Chopra. 

Wees zonder reden gelukkig zoals een kind. Als je om een reden gelukkig bent, zit je in de problemen omdat die reden je kan ontnomen worden?

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN