LANG LEVE ONS MAMA

Voor en na

Ons mama die heeft voor haar leeftijd nog geweldig veel haar. Ik heb mijn bos haar van geen vreemden. Ik ben de enige met krullen en die komen dan weer van haar vaders kant. Ik mag niet klagen want ik heb heel goed haar, net zoals ons mama dus.

Haar haar was weer hard gegroeid, alle krullen waren er zo goed als uit dus werd het tijd voor een nieuwe permanent en een knipbeurt. Gelukkig heb ik een goede vriendin die dat super goed kan en die dat bij mij thuis wilt komen doen. We waren gezellig aan het kletsen toen ik vertelde dat ze binnenkort negentig jaar werd. Ons mama schrok daar enorm van en kon niet geloven dat ze al zo oud was. “Wat zeg jij nu, word ik negentig jaar?” vroeg ze zeer verwonderd. “Ja mama, je wordt negentig in december!”
“Maar dan heb ik niet lang meer te leven als ik al zo oud ben”, zei ze op een triestige toon. “Maar jij wordt toch honderd jaar”, probeerde ik haar te sussen. “Dat betekent dat ik maar tien jaar meer te leven heb”, antwoordde ze. Ja tellen kan ze nog goed.
Ik vertelde dat wanneer haar tijd gekomen was dat ze dan onze papa terug zou zien. “Maar ik wil die nog niet terug zien, ik wil bij mijn kinderen blijven.” 
Oh, mijn hart brak een beetje omdat ze dat zo emotioneel zei. Van mij mag ze nog heel lang blijven leven maar spijtig genoeg leven wij niet voor eeuwig en altijd. Ze zegt altijd dat ze onze papa mist en dat ze hem zo graag terug wilt zien maar haar wil om bij haar kinderen te blijven is sterker dan het gemis van onze papa.

Moeder, ik hoop dat je 100 mag worden en nog lang bij je kinderen kan blijven. Ik weet dat wanneer je tijd gekomen is, ik het heel moeilijk zal hebben en je ontzettend hard zal missen en zeker onze gesprekjes, ook al zijn het meestal dezelfde.
Ik zag onderstaande spreuk en die klopt voor mij helemaal. Het is pas toen ik zelf moeder werd dat ik besefte wat mijn mama voor mij allemaal onvoorwaardelijk gedaan heeft.

Een moeder denkt altijd aan haar kinderen ook als ze niet bij haar zijn. Ze houdt van hen op een manier die haar kinderen pas zullen begrijpen wanneer ze zelf kinderen hebben.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN