MIJN EERSTE HUISTAAK



Ik heb net mijn eerste huistaak gemaakt voor de cursus Life Coach. Ik moest over mezelf schrijven en motiveren waarom ik die cursus wil volgen. Jullie kennen mij ondertussen al vrij goed en weten dat ik zeer open en eerlijk communiceer. Onderstaande is wat ik schreef.

Mijn naam is Viviane Dewever, 55 jaar en 6 jaar geleden gescheiden na een relatie van 20 jaar. Mijn leven veranderde van de ene dag op de andere toen mijn man me vertelde dat hij wou scheiden. De grond zakte onder mijn voeten weg en weg waren al mijn dromen. Ik wist niet meer wie ik was en dacht dat de zon voor mij nooit meer zou schijnen. Had ik toen mijn enige zoon, geboren in 2000, niet gehad dan had ik dit nu niet geschreven.

Om de pijn te verlichten en om weer gelukkig te kunnen worden, ben ik heel veel beginnen te lezen. En die boeken leerden me op een andere manier te denken, vooral op een positieve manier. Ik leerde dat elke negatieve gebeurtenis een waardevolle les had en dat ik de kapitein van mijn schip ben. Ik bepaal de koers en ben zelf verantwoordelijk voor mijn eigen geluk. Ik besefte dat ik niet ongelukkig was maar me ongelukkig voelde. En gevoelens kan je veranderen door aan positieve dingen te denken. Door positief te denken, trek je ook meer positieve dingen aan en verandert je leven. Ik voelde die kleine veranderingen en begon nog meer te lezen. Ik maakte van elk boek heel veel notities die ik vaak herlas. Ik paste alle oefeningen uit de boeken toe en ontdekte opnieuw wie ik was, wat ik wou, wat ik niet meer wou, wie ik wou worden… Ik leerde mezelf graag zien met al mijn talenten en gebreken en brak met de drama queen en miss perfect in me, weg ermee.

Ik was zo dankbaar dat ik het licht op het einde van de tunnel gezien had dat ik anderen die het (l)even niet meer zagen zitten, wou helpen weer gelukkig te worden. Want als ik het kon dan kan iedereen het. Ik wou de wereld mooier maken en iedereen leren positief te denken. Ik begon zelf een boek te schrijven, een boek dat anderen zou kunnen inspireren en motiveren. Een boek dat ik zelf goed had kunnen gebruiken na mijn scheiding. Ik heb er drie jaar aan gewerkt met vallen en opstaan. Soms was ik enorm gemotiveerd en soms staken enorme twijfels de kop op omdat ik dacht dat ik niet goed genoeg was. Je wordt wat je denkt en mijn gedachten werden mijn grootste saboteurs. Gelukkig bleef ik lezen en gaf Wayne Dyer me met zijn boek ‘De cirkel is rond’ de laatste duw die ik nodig had. Niet morgen maar nu, wat anderen denken is niet belangrijk, het is mijn droom en ik ga ervoor. Ik maakte mijn boek af en besefte dat ik die 3 jaar nodig had gehad om als mens te groeien en om te kunnen helen van mijn pijnlijke scheiding. Alles heeft zijn reden en alles gebeurt op het juiste moment, niet vroeger of niet later. 

Uit respect voor mijn zoon die niet graag had dat ik het boek publiceerde, schreef ik op drie maanden tijd een tweede boek ‘Leef nu en geniet’. Ik begon te bloggen en kreeg de schrijfmicrobe goed te pakken. Ondertussen zocht ik een uitgever en op 22 mei 2020 kwam één van mijn dromen uit. Mijn eigen boek, hoe geweldig. 

Ik heb al heel veel dingen van mijn lijstje kunnen afvinken. En nu begin ik aan het volgend vinkje. Een andere droom is om een soort van wegwijzer te zijn naar een beter leven. Ik zou heel graag lezingen en workshops geven om anderen te kunnen inspireren. Het voelt als een soort levensdoel. Ik volg deze cursus speciaal om beter te kunnen helpen maar ook om erover te kunnen schrijven in een volgend boek en op mijn blog. En om eventueel mijn half time job als Personal Assistant te combineren met een eigen praktijk als Life Coach. Ik heb zes jaar in het onderwijs gestaan en ik kan heel goed dingen op een eenvoudige manier uitleggen. Ik ben altijd zeer open en spontaan en ga nooit een onderwerp uit de weg. Eerlijkheid en respect staan hoog in het vaandel. Ik voel de mensen zeer goed aan en ik ben een empathisch luisteraar. Van nature stel ik heel veel vragen waardoor ik zeer snel tot de essentie kom. Een vorige baas zei me steeds dat mijn talent was om anderen zich veilig te laten voelen waardoor ze zeer open met me waren en daardoor ook dingen vertelden die ze niet aan anderen vertelden. Op jullie cursus staat vooraan op de kaft ‘Profiteer van je talent’ en dat is nu juist wat ik wil doen.





Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN