LIFE COACH

Vandaag ben ik eindelijk gestart met de life coach cursus les 1. En bij die eerste les kwam ik al enkele spiegels tegen en kreeg ik een enorme boost om erover te schrijven in mijn tweede boek. Het ging over mensen die niet echt een doel hebben. Ze voelen zich vagelijk ontevreden en kunnen niet goed doorvoelen wat ze graag (anders) zouden willen. Vaak hebben mensen bij vage ontevredenheid onderliggende problemen (bijvoorbeeld een ongelukkige relatie) waarvan ze zich (nog) niet bewust zijn.

Spontaan moest ik terug denken aan vroeger aan de momenten dat ik wou vluchten. Even verdwijnen om tot rust te kunnen komen om mezelf weer te kunnen ontdekken. Ik was ervan overtuigd dat ik gelukkig was maar toch voelde ik me niet tevreden. Ik voelde een enorm gemis maar kon niet verwoorden wat het juist was. Nu weet ik maar al te goed wat er mis was maar toen niet. Wanneer je enkel nog bezig bent met het zorgen voor anderen dan vergeet je vooral voor jezelf te zorgen. Je wilt iedereen gelukkig maken, voor alles zorgen en het dan ook nog eens perfect doen. Zorgen voor anderen kan zeer dankbaar zijn maar het kan ook een gevangenis worden. En achteraf gezien wou ik vluchten uit die gevangenis, de gevangenis waarvoor ik zelf gekozen had en waar ik verantwoordelijk was voor elke tralie van mijn cel.

Ik wist niet goed meer wat ik wou, wie ik nu echt was en hoe het verder moest. Het enige wat ik wist was dat ik enkel gelukkig wou zijn en vooral geliefd worden. Want ik voelde me niet meer geliefd. Alles wat ik uit liefde deed voor anderen, was zo vanzelfsprekend geworden dat het een soort van verplichting was geworden. Geen lief woordje of geen dankjewel meer voor alles wat ik deed.

Waarschijnlijk zullen sommigen hier ook een spiegel zien en speciaal voor hen, volg ik deze cursus om hen te helpen een oplossing te vinden. Ik heb mijn geluk en mijn doel teruggevonden door te lezen en heel veel oefeningen te maken. Voor alles is er een oplossing en vind je het moeilijk, twijfel dan zeker niet om hulp te zoeken.

Ik heb lang gedacht dat ik Superwoman was maar ik heb ontdekt dat ze niet bestaat en dat niemand perfect is. Hou van jezelf zoals je bent en kijk vooral naar je talenten en al het mooie aan je. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN