HARE KONINKLIJKE HOOGHEID DELPHINE


Foto uit HLN 1 okt 20

Eind januari schreef ik onderstaande:

Deze morgen las ik in HLN dat Koning Albert eindelijk Delphine als dochter heeft erkend. Wat alle burgers al wisten, heeft hij nu toegegeven. Het toeval wil dat ik in mijn eerste verhaal in hoofdstuk 10 ‘Laat los wat je niet kunt veranderen, geef het een plaats en ga verder!’ over haar schrijf. Ik vond haar het perfecte voorbeeld om dit hoofdstuk te illustreren. Onderstaande is een stukje van wat ik toen in mijn eerste boek schreef.

OM GELUKKIG TE KUNNEN ZIJN, MOETEN WE LOSLATEN WAT ONS VERDRIETIG MAAKT!

Delphine Boël maakt geen kwade kunst meer las ik op 2 november 2016 in het laatste Nieuws. Ze lijkt de jaren gevoerde strijd om erkend te worden als wettige dochter van de koning op te geven.
De kwade verwijten hebben plaats gemaakt voor liefde. Haar expositie heet dan ook toepasselijk “Obsessed with love”.  Ze heeft eindelijk de rust gevonden zegt ze in het artikel.  Ze stond voor de keuze : word ik een verbitterde vrouw die alles en iedereen haat of kies ik ervoor te leven in blije liefde?  Jarenlang hunkerde ze naar de erkenning en naar de liefde van haar biologische vader en jarenlang heeft ze gestreden.  Ze heeft het losgelaten en duidelijk gekozen om met heel die historie positief verder te gaan.

Ja zij was toen op dat moment het perfecte voorbeeld van te lossen wat je verdrietig maakt.  Dat we altijd een keuze hebben, in haar geval tussen een verbitterde vrouw die iedereen haat of liefde. Maar ondertussen weten we allemaal dat ze de strijd om erkend te worden toch niet heeft kunnen loslaten. 

En vandaag lees ik: Delphine Boël is nu officieel prinses van België. Dat heeft het Brusselse hof van beroep beslist. Ze verandert meteen haar naam en neemt die van haar wettelijke vader aan: van Saksen-Coburg-Gotha.

Vandaag zou ik haar dus als perfecte voorbeeld kunnen gebruiken bij mijn blog 'BLIJF DROMEN' van gisteren. Ja het is zoals Walt Disney in zijn quote zegt: "Als je het kunt dromen, kan je het doen. En ze heeft het dus gedaan.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN