GOEDE WIND


Deze avond heb ik mijn laatste online lezing van Gerbert Bakx gevolgd. Het was een herhaling van wat ik in zijn en nog andere boeken gelezen had maar dan met extra toelichting. Ik heb één van zijn spreuken genoteerd die ik maar al te goed begrijp omdat ik een tijdje doelloos in cirkeltjes gelopen heb. 

"Er is geen goede wind voor een schip dat niet weet waar het naartoe gaat."

Het toeval wil dat ik vaak zeg dat we zelf de kapitein van ons schip zijn en dat we zelf bepalen welke koers we varen. Maar als je niet weet waar je naartoe wilt varen ja dan heeft geen enkele wind zin natuurlijk. En ik kan dat persoonlijk beamen want ik wou zo graag uitvaren maar wist niet welke kant uit. Ik wou een gelukkiger leven en wou er vooral betekenis aan geven maar ik liep in rondjes. Ik werd er een beetje moedeloos van want ik wou zoveel en wist niet hoe er aan te beginnen. En toen ik het wel wist, begon ik te twijfelen. En onze twijfels zijn onze grootste saboteurs. Vaak hebben twijfels te maken met angst. De angst om te mislukken. 

Het is zoals Paulo Coelho zegt: "Er is slechts één ding dat ons verhindert om onze dromen waar te maken, de angst om te mislukken. Wanneer je dapper genoeg bent om los te laten dan zal het leven je belonen met een nieuw begin.”

Ondertussen is mijn schip uitgevaren en probeer ik gebruik te maken van elke goede wind. En als er geen wind is dan genieten we toch van de stilte. 




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN