SLUT-SHAMING

Slut-shaming is een Engelstalige term die verwijst naar het bestempelen van een meisje of vrouw als slet of hoer omwille van haar seksueel gedrag.

Ik doe niets liever dan met een goed boek in het zonnetje zitten, daar krijg ik pas heel veel energie van en heel veel inspiratie. Het voordeel aan thuiswerk is dat je na je werk geen tijd meer verliest met naar huis te rijden want je bent al thuis. Ik las de krant na mijn werk in het zonnetje en Veronique De Kock boeide me met haar vraag : wat indien het bekende vouwen waren geweest die zich hadden laten vangen door sexting? Dan sprak men niet over slachtoffers maar over sletten. En daar heeft ze wel een punt vind ik. Waarom zijn vrouwen sletten en mannen slachtoffers?

Enkele lezersreacties:
  • En wat als de beelden niet waren uitgelekt? Zouden die mannen dan gewoon niet verder gedaan hebben? 
  • Hun mooie jonge vrouwen waarmee ze in de media pronken, zijn hier de grootste slachtoffers.
Het toeval wil dat ik gisteren naar de Australische versie van Blind getrouwd keek waar er een vrouw van één van de getrouwde koppels met een andere man had gezoend. De vrouw kreeg de volle lading en werd inderdaad als slet en hoer uitgemaakt en de man werd als slachtoffer beschouwd want de vrouw had hem verleid.

Hallo, die man werd niet gedwongen en was vrij te kiezen om al dan niet deel te nemen aan dat verleidingsspel. Het was echt frappant hoe die vrouw totaal afgekraakt werd en de man ontzien werd.

Ja sommige dingen geven heel veel stof tot nadenken.



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN