HOU VAN JEZELF

Ik ben wie ik ben en ik ben zeker niet mijn uiterlijk, niet mijn kapsel, niet mijn make-up en ook niet mijn kleding. 

Ik volg online via zoom lezingen over de Strategie van het geluk van Gerbert Bakx. Iedereen kan me zien en toch zit ik daar ongeschminkt, soms mijn haren nog nat omdat ik ze net gewassen heb. Ik tut me helemaal niet op of ik wil me ook niet mooier maken dan ik ben. Hello world this is me!  Wat een verschil met vroeger. Vroeger zou ik dit niet gedurfd hebben. Ik zou me helemaal opgemaakt hebben om zo mooi mogelijk voor de dag te komen. Ja, vroeger was ik zeer onzeker over mezelf, vond ik de mening van anderen zeer belangrijk en wou ik geliefd zijn door iedereen. Maar nu hoeft dit allemaal niet meer. En waarom niet? Omdat ik zeker van mezelf ben en van mezelf leren houden heb zoals ik ben. Ik hoef me niet meer op te maken om mijn onzekere ik te verbergen. Ik hoef geen masker meer te dragen want what you see is what you get met andere woorden wat je ziet is wie ik ben zonder al dat uiterlijk vertoon.

Ik vind het zo jammer wanneer ik bepaalde actrices met een gezicht vol botox zie waardoor ze hun eigenheid en schoonheid verloren hebben en waardoor ze allemaal op elkaar beginnen te lijken. Ik kan natuurlijk niet in hun hoofden kijken maar zou het kunnen omdat ze onzeker zijn en niet van zichzelf houden zoals ze zijn?

Ik heb lange tijd het liedje ‘Let me love you’ van Ne-Yo als ringtone op mijn telefoon gehad. Ik vond dat een zeer leuk liedje maar nooit was de tekst tot me doorgedrongen. Tot laatst toen ik het hoorde en de moeite deed om eens naar de tekst te luisteren.

Girl let me love you and I will love you,

until you learn to love yourself.


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN