AFSTUDEREN IN 2020

 

Uit HLN 29 september 2020

Wat heeft jullie ontroerd vandaag?

Mij, bovenstaande foto op pagina 4 uit de krant van vandaag. Het raakte me enorm omdat deze jonge mensen hard gewerkt hebben om hun diploma te behalen in een zeer moeilijk jaar vol hindernissen. En net zoals hun voorgangers van 2019 verdienen zij ook een mooie proclamatie. En dat er voor alles een oplossing is, bewijst deze foto. Ja, het is eens iets anders maar anders hoeft niet slechter te zijn. Er werd aan alles gedacht, zelfs aan paraplu's assorti aan hun toga's. 

Mijn proclamatie stelde niet zoveel voor. Ik heb voor onderwijzeres en leerkracht Zedenleer gestudeerd aan de Provinciale Normaal School het huidige UCLL. We kregen een drankje en onze namen werden volgens onze behaalde punten afgeroepen en dan kreeg je je diploma. Ik was geen Eddy Merckx maar eerder een Poulidor.  Dirk P was de niet te kloppen student. We zaten samen op kop maar op de meet won hij met een half wiel voorsprong om het in wielrennerstermen te zeggen.

Proficiat aan alle afgestudeerden en proficiat aan Dirk die trouwens nog steeds in het Onderwijs staat terwijl ik mijn fiets 25 jaar geleden aan de haak hing.






Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN