ME TIME



Vrijdag, marktdag en dan kan je me tijdens mijn day off in Leuven vinden. De weergoden waren ons gunstig gezind want het was een mooie zomerse dag. In de schaduw was het wel frisjes door de noordoosten wind. 

Ik geniet van mijn vrije vrijdag. Toen mijn zoon geboren is, ben ik parttime gaan werken om er te kunnen zijn na de schooluren zodat ik hem niet in de opvang hoefde te zetten. Ons mama was er ook altijd toen ik thuis kwam van school en dat vond ik zo tof dat ik dat ook wou voor mijn zoon. Ik weet dat dit niet voor iedereen haalbaar is maar ik kon het me wel permitteren dus dat was iets waar ik geen minuut aan getwijfeld heb.

Nadien is die day off er bijgekomen om ook wat tijd voor mezelf te hebben. Ik deed gans de week alles in functie van mijn gezin en ik had wel nood om eens een Viv-dag te hebben. Een vrije dag die begon nadat ik mijn zoon had afgezet tot het weer tijd was om hem op te halen. Tijdens die 6 uur kon ik doen al wat ik wou, me time om mijn batterijen op te laden zodat ik weer de hele week klaar kon staan voor de anderen. Eigenlijk zou iedereen zo'n dag moeten hebben. Een dag waar je in je agenda me time zet. Een dag waarop jij beslist hoe deze in te vullen. Heb je zin om de hele dag in je pijama rond te lopen en niets te doen, ook goed want gedurende me time mag alles.

Het is dan ook de bedoeling dat je enkel dingen doet waar jezelf zin in hebt en dat je je niet laat beïnvloeden door anderen. Je mag je dan vooral niet schuldig voelen wanneer je nee tegen de anderen zegt. In het begin heb ik vaak nee moeten zeggen maar uiteindelijk had iedereen het gauw door dat ik op mijn vrije dag enkel genoot van de dingen waarvoor ik zelf koos. En een goede vriendin van mij zou hierop zeggen: "Daar drinken we op, proost!"




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN