ONGETEMD LEVEN

Ik probeer al een hele tijd het boek 'Ongetemd leven' van Glennon Doyle uit te lezen maar iedere keer ik erin begin te lezen word ik zo geïnspireerd om zelf te schrijven. Ik had een dagje verlof en dacht mijn boek uit te lezen. Maar bij mijn eerste bladzijde voelde ik de schrijfflow in me opborrelen.

Ik las, als een vrouw eenmaal doorheeft dat het onmogelijk is iedereen tevreden te stellen, is ze vrij om zichzelf tevreden te stellen. Dat ene zinnetje bracht het een en ander naar boven en ik moest schrijven. Ik heb een heel hoofdstuk geschreven.

Nog zo'n zin uit haar boek om over na te denken.

"In elke familie, elke cultuur, elke geloofsovertuiging worden opvattingen over goed en slecht gebruikt als stokken om ons mee te slaan als blaffende honden om ons in het gareel te houden."


Dus als jullie willen weten waar ik mijn inspiratie vandaan haal, het komt plots uit een onverwachte hoek en meestal door wat ik lees of door wat er gezegd wordt.



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN