VUURWERK



You just gotta ignite the light and let it shine!
Je moet gewoon het vonkje aansteken en het laten schijnen!

Bovenstaand zinnetje komt uit het liedje ‘Firework’ van Katy Perry en daar heb ik zeer mooie herinneringen aan. Ik heb dat liedje zot gedraaid en luidkeels meegezongen zonder echt te beseffen waarover ik eigenlijk zong. Maar onlangs luisterde ik weemoedig, terugdenkend aan vroeger, wel zeer aandachtig naar de tekst.

Je hoeft je niet afgedankt te voelen, je bent origineel en kan niet worden vervangen. Na regen komt zonneschijn. Misschien zijn  bepaalde deuren gesloten zodat je die ene deur kan openen die jou naar je perfecte pad leidt.  Weet dat er nog een kans voor je is want er zit nog een vonkje in je dat enkel hoeft aangestoken te worden want jij bent prachtig vuurwerk.

Wauw, plots snapte ik de betekenis ervan en had ik het gevoel dat Katy me persoonlijk deze speciale boodschap gaf. Firework deed me beseffen dat het vonkje nog steeds aanwezig is en dat ik het enkel moet aansteken om te kunnen schitteren zoals vuurwerk.

We hebben allemaal dat vonkje in ons en kunnen allemaal schitteren. Maar soms zijn we de sprankeling van het leven even kwijt en leven we doelloos verder op ons waakvlammetje.

Het vuur in mij is lang gedoofd geweest omdat ik probeerde te overleven. Maar ondertussen leef ik weer en geniet ik zoveel ik kan. Wat ik jullie vandaag wil vertellen is dat ik wanneer ik naar bovenstaande foto kijk, ik mezelf weer graag zie en klaar ben om het vonkje aan te steken en weer te schitteren zoals vuurwerk!


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN