MINDER JAKKEREN EN MEER GENIETEN



Vandaag heb ik niets spectaculairs gedaan, tenzij je boodschappen doen in de gietende regen spectaculair kunt noemen. Deze morgen was het nochtans goed weer want ik heb in de tuin gewerkt en heel wat snoeiwerk verricht.
Ik ga ook niet weg deze avond want ik voel dat ik slaap te kort kom. Ik ben al twee dagen na 2u gaan slapen en steeds vroeg uit de veren. Een Wifty voelt dat en luistert sneller naar haar lichaam. Dus deze puberende moeder maakt van deze druilige herfstavond een gezellige tv-avond. Ik kijk nooit live en heb nog veel uitgestelde dingen te bekijken. Zo ben ik terug naar Game of Thrones  aan het kijken.

Ik ben ook weer aan het lezen en heb deze week tussen de soep en de patatten het boek van Manu Adriaens Maak een lightversie van jezelf! uitgelezen en een aantal wijze dingen opgeschreven om met jullie te delen. En één van die dingen is advies nr. 37 Minder jakkeren.







Jakkeren: gejaagd met iets bezig zijn of naar iets streven






                                          MINDER JAKKEREN

Een rijke industrieel schrok toen hij een visser zag die naast zijn boot lag te luieren, terwijl hij een pijp rookte. Daarom vroeg hij hem: “Waarom ben je niet aan het vissen?”
“Omdat ik vandaag al genoeg vis heb gevangen”, zei de visser.
De industrieel keek hem aan. “Maar waarom vang je dan niet méér vis?”
“Ach, wat moet ik daarmee?”, vroeg de visser.
“Dan kun je meer geld verdienen”, begon de industrieel enthousiast te vertellen. “Daarmee kun je je boot opknappen en een betere motor kopen, zodat je in diepere wateren kunt vissen en nog meer vis zult vangen. En met het geld dat je zo verdient, kun je een groter en beter net aanschaffen. Zodra je er genoeg geld voor hebt, kun je er zelfs een boot bijkopen. Of misschien wel twee. En als je héél hard werkt, kan het ook een hele vissersvloot worden. Zo word je een rijk man, net als ik.”
“Tja”, monkelde de visser. “En wat moet ik daarna?”
“Dan kun je echt van het leven gaan genieten”, zei de industrieel.
Waarop de visser antwoordde: “Wat denk je dat ik op dit moment aan het doen ben?”

Ik vind dit een geweldig voorbeeld. Je hoeft geen rijke industrieel te zijn om te kunnen genieten. Genieten kan op verschillende manieren en ieder geniet op zijn manier. Dit verhaal past geweldig bij de titel van mijn website LEEF NU en GENIET!

En ik ga vandaag vroeg van mijn bedje genieten. Fijne genietavond iedereen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN