SHIATSU

Jonathan, masseur van dienst en zaakvoerder van Sentaku


Op aanraden van mijn BBB-vriendinnen heb ik vandaag voor de eerste keer een Shiatsu massage gehad. Shiatsu betekent letterlijk vingerdruk.

‘shi’ = ‘vinger’
‘atsu’ = ‘druk’

Deze Japanse vingerdrukmassage komt voort uit de traditionele Chinese geneeskunde.  
De masseur van dienst gebruikt zijn lichaamsgewicht om met zijn vingers en handpalmen bepaalde punten op de meridianen te bewerken zodat de vitale energie (Ki) beter kan stromen en je lichaam beter functioneert.
Het is een therapie die vooral geschikt is om stressgerelateerde kwaaltjes tot rust te brengen. En ondanks ik niet echt gestresseerd was, ben ik er wel heel rustig van geworden. Het mocht nog een uurtje langer geduurd hebben. Jonathan heeft goed werk geleverd en ik heb dan ook direct een nieuwe afspraak gemaakt. Het proefde duidelijk naar meer. Welke Wifty wil nu niet door een prachtige jongeman gemasseerd worden?

Jammer dat hij eind oktober naar Heverlee verhuist want dit was wel heel praktisch een massagesalon in een fitnesscenter. 

                           http://sentaku.be/home-2/wiebenik.html

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN