RELAX TAKE IT EASY



Dat is nu iets dat ik aan het leren ben op tram 5. Relax take it easy met andere woorden, geen stress, relax doe het rustig. Niet dat ik nu alles rustig doe, oh nee ik ben een zeer energieke vrouw die altijd iets te doen heeft en meestal van het ene naar het andere crost in hoogste versnelling. Waar staat die relaxknop?

Maar wat ik nu de laatste jaren wel geleerd heb, is tijd te nemen voor een kleine relaxpauze en vooral als het zonnetje schijnt zoals vandaag. Ik ben thuis gekomen en ik had nog een uurtje tijd voor ik aan het eten begon dus in plaats van te poetsen, heb ik me met een goed boek op mijn terras gezet in het zonnetje en dat deed zo goed. Ik ben een zonnekind en de zon geeft me energie en maakt me blij. Wat zal ik ze in de winter missen.

Wat ik nog geleerd heb op tram 5 is anders te leren denken en vooral anders naar de wereld te kijken. Ons mama was een poetsmaniak en zij verwachtte dan ook dat iedereen net zoals zij elke dag poetste. Indien dit niet het geval was dan was je een vuile vrouw. Met die gedachte ben ik dus opgegroeid. En ons mama kwam ook controleren of je wel deftig gepoetst had. Kunnen jullie geloven wat een invloed dat op mij gehad heeft? Ik heb niet alleen moeten afkicken van mijn weegschaalmanie maar ook van mijn poetsmanie.

Gisteren zag ik op de fitness een mama met een zoontje van een jaar of tien dat eens kwam informeren naar de lessen voor kinderen. Ik hoorde haar letterlijk zeggen: “Hij is te dik en hij moet vermageren!” terwijl ze zelf niet van de slankste was. En ik voelde een steek in mijn hart. Ik had medelijden met die jongen want zonder dat de mama het beseft, geeft ze hem een slecht zelfbeeld. Een zelfbeeld die hij nog jaren lang zal meedragen. Ik weet dat ik als jonge moeder ook niet de gemakkelijkste was en alles prefect wou maar gelukkig weet ik nu beter.

Mijn knappe zoon is perfect zoals hij is en ik ook!

 En JULLIE ook!

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN