KUNNEN MANNEN EN VROUWEN GEWOON BEVRIEND ZIJN?



Een vriend stelde aan onze groep voor om mosselen te gaan eten. Jullie zullen ondertussen al wel weten dat ik graag mosselen eet dus ik twijfelde niet. 
Maar op zondag breng ik ons mama altijd een bezoekje dus ben ik eerst naar ons mama geweest, dan frietjes gaan halen voor de zoon, nog een vriendin gaan oppikken en hup wij weg naar Erps-Kwerps om mosselen te gaan eten om de lokale voetbalploeg te steunen. We zijn weer blijven plakken maar het was ook weer zo gezellig. De gesprekken waren super tof, zeer open en eerlijk. De vraag die de laatste tijd veel gesteld wordt - waarom weet ik niet maar ze achtervolgt me  – kunnen een man en een vrouw goede vrienden zijn?
Volgens de ene is het doodnormaal, de andere gelooft er niet in. Kan een vrouw bevriend zijn met een man zonder verliefd te worden? En denkt een man niet altijd aan seks met zijn beste vriendin?

Vroeger was mijn antwoord zonder meer, ja mannen en vrouwen kunnen goed bevriend zijn. Maar mijn ervaring nu zegt me dat een gezonde man dat niet kan. Vrouwen kunnen met een man een bed delen zonder bijbedoelingen maar een man zal het hiermee toch iets moeilijker hebben.

Sinds ik gescheiden ben, heb ik al een aantal toffe vriendschappen gehad met enkele mannen. Wij konden uren praten, ja ik ben een prater en ik val vooral op wijsheid. Maar na een tijdje voelde ik dat ondanks ze wisten dat ik geen relatie wou dat ze toch dichter en dichter probeerden te komen, dat ze gevoelens voor mij kregen en dat ze meer dan vriendschap wilden. En dan ging er bij mij een alarmbelletje af, begon ik meer en meer afstand te nemen en verbrak ik de vriendschap wat eigenlijk een zonde is want het waren toffe mannen waarmee het goed klikte.

Ik heb die vraag ook eens gegoogeld en ik wist niet dat er zoveel over geschreven is. De meningen blijven verdeeld maar wat denken jullie nu zelf en mannen wees eens eerlijk kunnen jullie goed bevriend zijn met een vrouw zonder dat jullie aan seks gedacht hebben?


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN