IK MAAK MIJN EIGEN KEUZES



Dit weekend las ik in HLN een zeer interessant interview met Ruth Beeckmans, de actrice uit Safety First. Ik vind haar een geweldige actrice en na het lezen van dit gesprek ook een prachtige vrouw.
Binnenkort is ze te zien in de nieuwe fictiereeks 'Albatros' over tien zwaarlijvige mensen die in de Ardennen op dieetkamp gaan.

In het interview zegt ze dat ze het nooit als een probleem heeft ervaren dat ze mollig is. Voor haar rol in deze nieuwe serie moest ze zelfs extra bijkomen. Op de vraag of haar man het oké vond dat ze moest verdikken, antwoordde ze: "Ik ben geen onderdanige vrouw. Ik maak mijn eigen keuzes." Wat een subliem antwoord. Het deed me nadenken want ik vraag ook vaak aan de mensen: "En want vindt je partner ervan?" Maar eigenlijk is dat geen goede vraag want is er maar één iemand die het dik oké moet vinden en dat ben jezelf!

Ik moet jullie iets bekennen. Een tijd geleden schreef ik dat ik de weegschaal verbannen had. En dat was ook zo. Ik was helemaal afgekickt en ik liet me niet meer beïnvloeden door dat stomme cijfertje. Maar... tijdens de lockdown was ik een beetje aangekomen en kreeg ik mijn nieuwe jas niet meer dicht. En dat was de druppel die me terug naar de weegschaal dreef om de confrontatie met de werkelijkheid aan te gaan. Ik was 5 kilo bijgekomen. Ik heb onmiddellijk op mijn telefoon een calorieteller gezet en ik ben terug bewust op mijn voeding beginnen te letten. En na twee maand ben ik ze weer kwijt en kan mijn jas weer dicht.

Het grote verschil met vroeger is dat ik me niet meer laat ontgoochelen door de weegschaal. Het is wat het is en ik ben blij met mezelf. Maar dat mijn nieuwe jas niet meer dicht kon, dat was erover. Dat was de duw die ik nodig had om halt toe te roepen aan die kilo's die er stiekem bijkwamen.

Mijn conclusie is, wees vooral jezelf want dat maatje meer of minder maakt niet uit zolang je jezelf maar graag ziet. En doe zoals Ruth in het interview zegt: "Ik maak mijn eigen keuzes". 





Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN