DE ZORGZAME MOEDERKLOEK IK

In mijn boek schrijf ik over de Voice Dialogue een methode die zegt dat onze persoonlijkheid uit verschillende ikken bestaat zoals bijvoorbeeld de perfectionist, de zorger, de genieter, de controlehouder, de avonturier, de behager, de innerlijke criticus enzovoort… Sommige ikken komen sterk naar boven in ons leven en andere ikken spelen nauwelijks of geen rol.

Ik kan jullie vertellen dat Juliette en haar drie musketiers ervoor gezorgd hebben dat de 'zorgzame moederkloek ik' weer zeer sterk aanwezig is. Dat is één van mijn krachtigste ikken. Dat bepamperen en liefkozen ik kan daar zo van genieten maar het zorgt er ook voor dat ik ontzettend overbezorgd kan zijn. 

Vandaag is de dierenarts geweest, je kan aan mijn handen zien dat Juliette geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken. Ik heb haar zo moeten vasthouden tijdens het onderzoek dat mijn hand bloedde en ik helemaal vol kattenhaar hing. Ze doet dat niet met opzet want ze was echt bang. De kittens lieten zich goed doen, het zijn zulke schatjes. Ze zijn zeer goed verzorgd merkte de dierenarts op. Ze hebben wel last van oormijt en nu moet ik 2 x per dag product in hun oortjes doen. Bij hun gaat dat vlotjes maar bij Juliette is dat iets anders.

Ze hebben ook allemaal een ontwormingspilletje gekregen en daar waren ze zeer groggy van. Ji Ji die werd deze avond niet wakker en plots werd ik zeer bezorgd. Er gingen allerlei scenario's door mijn hoofd en ik heb de dierenarts gebeld die me een beetje kon geruststellen. Gelukkig was ze na mijn wandeling weer zeer hevig en kan ik met een gerust hart gaan slapen. Gerust is een groot woord want de 'zorgzame moeder ik' die is nooit helemaal gerust. En dat is de keerzijde van de medaille.


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN