WAT EEN STORMLOOP



Hallo wat gebeurt er? Deze avond dacht ik: ik ga vlug naar de Colruyt om mijn voorraad water en Cola in te slaan zoals elke maand maar wat was dat? Ik had beter eerst online de laatste nieuwsberichten gelezen dan had ik geweten dat het een overrompeling ging zijn met vele lege rekken en rijen om aan te schuiven tot achteraan in de winkel. Het was nog erger dan met de feestdagen, dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Covid-19 is een feit ondertussen en elke dag kunnen de spelregels veranderen. Wat vandaag nog kan, kan morgen misschien niet meer. Zoals in het rusthuis en op de campus van zoonlief. Ik ben echt opgelucht dat de lessen enkel nog online doorgaan.

Johan Cruyff, waar ik als kind al grote supporter van was en later nog meer omwille van zijn wijsheid, zei ooit: "Elk nadeel heb zijn voordeel!"
En ook dit heeft zijn voordeel. Plots heb ik drie dagen niets op de planning staan. Alle geplande events gaan niet door en ik mag ons mama niet gaan bezoeken. Dus heb ik tijd, tijd om zalig niets te doen of om in de tuin te werken of om de grote kuis te doen of nog beter om te lezen, te schrijven of om online een nieuwe cursus te volgen. Zo veel keuze dat ik plots heb. Nee, ik ga niet uit, ik blijf wijselijk thuis om van al die vrijgekomen tijd te kunnen genieten. 

En terwijl ik dit aan het schrijven ben, zijn de spelregels weer veranderd. Alle cafés en restaurants moeten vanaf morgenavond verplicht sluiten tot 3 april. Alle lessen worden opgeschort. 

Ik vrees dat er morgen nog meer miserie in de winkels zal zijn.

Maar beter voorkomen dan genezen, als we allemaal zoveel mogelijk binnen blijven dan kunnen we elkaar niet besmetten. 
Wordt vervolgd!


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN