VERVELEN?



Ik ben vandaag niet buiten geweest, enkel om Juliette, de zwerfkat die in mijn tuin leeft, eten te geven. Ondertussen kent ze me al heel goed en komt ze uit mijn handen eten. Alleen weet ik nog altijd niet of het nu een Juliette of een Romeo is? Dat beestje heeft mijn hart al gestolen want elke morgen wanneer ik de rolluik omhoog doe, betrap ik mezelf er op dat ik kijk of ze er is. 

"Verveling? Eindelijk kan je doen waar je anders nooit tijd voor hebt." zegt psychiater Dirk De Wachter vandaag in HLN. 

Een zaterdag zonder planning, hoe geweldig is dat! Zes jaar geleden zou ik me ontzettend verveeld hebben omdat ik wou vluchten voor de eenzaamheid. Maar nu in volle coronacrisis waarin we allen zeer creatief met onze vrijgekomen tijd moeten leren omgaan, ben ik helemaal 'zen', "No stress today" en morgen ook niet. Jammer dat ik niet naar ons mama mag maar het voordeel van het nadeel is dat ik kan doen wat ik wil zonder enige verplichting. Doen wat ik wil is een groot woord, maar hier thuis doen waar ik anders geen tijd voor heb of maak. Zo ben ik volop bezig met mijn online cursus numerologie af te maken. 
Dirk De Wachter, ik ben het helemaal eens met je citaat.

En zoals ik reeds eerder zei, vroeger zou ik me steendood verveeld hebben omdat ik te veel bezig was met dat wat niet meer kon en me vooral focuste op de nadelen omdat ik overal problemen zag. In mijn boek 'Leef nu en geniet' schrijf ik over de levenslessen die me niet alleen positief leren denken hebben maar die me ook geleerd hebben om in elk probleem een oplossing te zien. En als ik het kan, kunnen jullie het zeker.

Ik heb vandaag ook enkele telefoontjes gedaan. Telefoneren met mij is niet voor vijf minuten. Ik ben de 'Queen' van de lange telefoongesprekken. Dat zal dat yang vuur in me zijn. Na mijn cursus numerologie ga ik zeker die online cursus Chinese Astrologie doen zodat ik weet vanwaar dat communicatieve komt.

Eén van die telefoongesprekken was met Bart, mijn uitgever. We hebben het contract nog eens overlopen en als alles goed zit dan zou in mei mijn boek uitkomen. Dan kan ik ook die droom afvinken op mijn droomlijstje. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN