ROMEO OF JULIETTE?



Omdat ik opgegroeid ben met honden ben ik geen kattenmens. Mijn zus moest niet van katten hebben dus ons papa die joeg elke kat die in onze tuin passeerde weg. En niet alleen onze papa maar ook onze honden konden geen kat zien of ze liepen er heel woest achter.
Dus ik had in totaal geen verstand van poezen en ik trok ze ook niet aan.

Maar dat was natuurlijk buiten Dora gerekend. Dora is de kat van de 'nieuwe' buren. Ik zeg wel nieuw maar ze wonen hier zeker al zes jaar. Dora kwam iedere keer wanneer ik in de tuin was of me durfde neer te zetten om een boekje te lezen, op me af en dan sprong ze op mijn schoot. Ik durfde me niet te bewegen en door mijn hoofd schoten allerlei gedachten zoals oei oei dat ze maar niet krabt of bijt. Maar Dora die trok zich van mijn angst helemaal niets aan en bleef maar komen. Ondertussen ben ik haar gewoon en vertrouw ik haar helemaal. Ik ben zelfs altijd blij haar te zien. Maar in de winter komt ze niet buiten en zie ik haar dus vele minder.

Maar nu woont er al enkele maanden een zwerfkat in de tuin. En op een nacht toen het zo stormde heeft die zitten te huilen. Zelfs overdag en dat heeft zo'n vier dagen geduurd. Ik had zo'n medelijden met dat beestje dat ik een speciale bak en kattenvoeding gaan kopen ben. Ik heb geen verstand van katten en ik weet ook niet of het een kattin of kater is. Dus roep ik altijd Romeo/Juliette wanneer ik eten naar de tuin breng. Ze komt al vele dichterbij en begint al te eten terwijl ik het eten in haar eetbakje doe. Maar die bak om in te schuilen en in te slapen die negeert ze.

Nu hoop ik dat het een Romeo is want anders zouden er binnenkort wel eens heel veel katjes in mijn tuin kunnen zitten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN