HET LEVEN IS TE KORT OM OP KANTOOR TE ZITTEN

Laat je angsten los en ga doen wat je het liefste doet.

Ik heb eindelijk tijd gemaakt om bovenstaand boek uit te lezen. Lonneke stelt dezelfde vraag die ik in mijn boek stel: "Gelukkig worden is voor de meesten het grootste doel in hun leven. Maar wat is geluk? Je kan het niet meten en iedereen geeft er zijn eigen betekenis aan."

Ik heb veel notities gemaakt en zal die zeker verwerken in een nieuw boek of blog. Maar toen ze sprak over dat "Ja maar jij..." het makkelijkste excuus is dat er is, moest ik spontaan denken aan al die keren dat ze dat tegen mij zeiden toen ik advies gaf om niet bij de pakken blijven neer te zitten.
"Ja maar jij bent sociaal, ja maar jij bent een sterke vrouw, ja maar jij leest graag, ja maar jij ..." precies alsof ik daardoor minder pijn had en beter met verdriet kon omgaan dan eender wie. 

Hoe makkelijk is het om te denken dat een ander het makkelijker heeft. Er zijn maar twee echte excuses om bepaalde dingen/dromen niet waar te maken.

1. Je wilt het niet graag genoeg.
2. Je durft het niet.


Je wilt het niet graag genoeg of je hebt er niet genoeg voor over. Ja dat herken ik. Ik wil graag weer wat enkele kilo's kwijt maar ik heb het magere leven er niet meer voor over. Ik ben over de helft van mijn leven en mijn tijd hier wordt korter en korter en dat besef ik maar al te goed. Ik heb meer dan 30 jaar op mijn voeding moeten passen om toch maar dat maatje 36 te hebben, om te voldoen aan dat opgedrongen ideale beeld van onze maatschappij. 

Maar de Miss Perfect en de Miss Controlefreak krijgen niet langer de kans om de bovenhand te nemen. Hoe moeilijk het soms ook is om ze te onderdrukken. Momenteel is Filie zeer sterk aanwezig. Zij is meer down to earth, zij is degene die wilt inspireren en die vooral zegt dat je van jezelf moet leren houden zoals je bent. Dat je NU moet leven en vooral proberen te genieten van al de kleine dingen die aanwezig zijn.

Sorry maar mijn nieuwe iets vollere versie heeft geen zin om de rest van haar leven op haar voeding te moeten passen om geen kilootje bij te komen. Ik heb dat er echt niet meer voor over hoe graag ik ook wat slanker wil zijn. Inderdaad Lonneke, ik wil het blijkbaar niet graag genoeg.

2. Je durft het niet. Velen zullen dit obstakel zeker en vast heel goed herkennen, ook ik.  Maar hier schrijf ik een andere keer over.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN