NOOIT TE OUD OM VAN ANDERE DINGEN TE LEREN HOUDEN

Geen day off vandaag maar een gewone thuiswerkdag. Het klinkt misschien raar maar momenteel heb ik meer dan werk genoeg en ben ik minder beschikbaar voor wat virtuele quality time met mijn vrienden. Ze horen me nu iets minder vaak dan anders. Ik bel wel elke dag met mijn zus en probeer ook ons mama aan de lijn te krijgen wat niet altijd lukt. Lieve vrienden het is niet omdat jullie mij niet horen dat ik niet aan jullie denk.

Vandaag was het voor ons mama zo geen goede dag, de dokter is deze morgen langs geweest omdat ze weer meer pijn had en zeer versuft was. Ze krijgt extra medicatie waardoor ze ook verwarder is. En toen ik haar vandaag belde was het de allereerste keer dat ze me niet herkende. Ze vond het lief dat ik, wie ik ook mocht zijn, haar belde maar ik moest steeds zeggen dat ik haar dochter was, haar jongste, haar fibroom, haar accident de travail, moeke ...

Ik heb alle mogelijke namen gebruikt die zij soms gebruikt maar ze snapte het niet. Ik kon geen gesprek met haar voeren dus ben ik beginnen te zingen van 'Vader Abraham had zeven zonen' en toen had ik wel connectie. Ze begon zo enthousiast mee te zingen.
Zitten we in een volgende fase van haar dementie of komt het door de medicijnen? Ik hoop het laatste natuurlijk. 

Ik ben in de late namiddag haar propere was gaan brengen en er stonden twee grote zakken extra was klaar. Ik belde naar haar afdeling dat ik voor het venster stond maar Lin vertelde me dat ze lag te slapen. Dus heb ik niet kunnen zwaaien vandaag. Hopelijk is ze morgen beter.


Ondertussen groeit de band tussen Juliette en mij. Ze is heel schuw van andere mensen maar ik krijg veel kopjes. Ze eet uit mijn hand en ze is zot van kattensnoepjes. Toen ik na het avondeten mijn ramen aan het poetsen was, kwam ze heel de tijd kijken wat ik aan het doen was. Toch toevallig dat ik net nu we in ons kot moeten blijven en ik veel alleen zit het gezelschap krijg van een zwerfkat. Ik een hondenmens die katten niet vertrouw. Ja we zijn nooit te oud om te veranderen en om van andere dingen te leren houden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN