ANGST DE GROOTSTE REDEN OM IETS NIET TE DOEN


Een week geleden schreef ik over het boek ‘Het leven is te kort om op kantoor te zitten’ en enkele mensen hebben me hierover aangesproken en willen het lezen.
Het gaat over je dromen waarmaken en doen wat je echt graag wilt doen. Ja, dat betekent uit je comfortzone komen en soms ook bepaalde zekerheden loslaten zoals je huis of je vaste job of zoals de auteur allebei.  Het betekent vaak ook het roer helemaal omgooien en je angst overwinnen. 
https://lonnekelodder.nl/recensies/

Lonneke schrijft dat er twee grote excuses zijn om iets niet te doen:
1. Je wilt het niet graag genoeg.
2. Je durft het niet.

Niet durven, kan een zeer groot obstakel zijn. Niet durven uit angst voor het onbekende of om financieel niet rond te komen of om de verkeerde beslissing te nemen of om te falen.

Paulo Coelho een Braziliaanse schrijver, heeft hierover een prachtige quote:

Er is slechts één ding dat ons verhindert om onze dromen waar te maken, de angst om te mislukken.

En laat dat nu net mijn angst geweest zijn. Mijn droom was een boek te schrijven om mensen die het licht in hun leven even kwijt waren hun weg te helpen vinden in hun tijdelijke duisternis. Hen te motiveren weer zin in het leven te krijgen en hen te helpen hun dromen terug te vinden. Maar tijdens het schrijven, begon ik aan mezelf te twijfelen. Was ik wel bekwaam genoeg, zouden ze me wel ernstig nemen want wie was ik om hen te willen inspireren?
Ik heb drie jaar aan mijn eerste manuscript geschreven omdat ik heel vaak verlamd was door onzekerheid en angst. Vaak heb ik willen opgeven maar gelukkig heb ik mijn faalangst en minderwaardigheidscomplex kunnen loslaten en heb ik mijn aandacht weer kunnen richten op mijn droom, een boek schrijven voor hen die er nood aan hebben. En door mijn angst te overwinnen heb ik een tweede manuscript geschreven dat hopelijk voor de zomer gepubliceerd wordt.

En succes of niet? Ik heb het tenminste geprobeerd ook al inspireert het maar één iemand. Want elke mens is belangrijk en iedereen heeft recht op geluk.


IF YOU'RE BRAVE ENOUGH TO SAY GOODBEY, LIFE WILL REWARD YOU WITH A NEW HELLO.                                                                        
 - Paulo Coelho -




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN