OM 23U00 GAAT DE DEUR DICHT













We beginnen stilletjes aan onze draai te vinden. Juliette en Marcelle zoeken de andere twee niet meer en genieten van elkaar. Zo schattig om te zien. Marcelle kent haar naam al zeer goed. Ze volgt me overal, eet ik buiten dan gaat ze daar op een stoel haar dutje doen. Ben ik binnen dan komt ze daar spelen.

Voor mij is het nog even wennen aan een dier in huis. En daarmee bedoel ik dat ik met Marcelle rekening moet houden wanneer ik wegga. Waar zit ze, is ze binnen of buiten, is de poort op slot zodat ze niet naar de steenweg kan? Zoveel dingen om aan te denken voor ik vertrek. Juliette die zit vooral buiten en is gewoon van haar plan te trekken.

Deze avond na mijn avondwandeling die korter was dan normaal omdat het in de verte aan het onweren was en we het dichterbij zagen komen, kwam ik thuis en de poort was opengewaaid. Ik was enorm geschrokken en liep naar de tuin. Juliette die lag onder de boom maar ik zag Marcelle nergens. Ik riep haar naam enkele keren en ik dacht oh neen, die is weg. En dan zag ik ze plots tevoorschijn komen. Ze lag op de stoel onder de terrastafel waar ze eerder op de dag haar dutje had gedaan. Ik was zo blij haar te zien. Morgen ga ik naar de Brico om een beter slot te kopen. 

En zo weet ik altijd wat te doen, vervelen staat niet in mijn woordenboek. En ondertussen is Juliette ook binnengekomen. Gaat ze binnen blijven of niet? Nee, toch weer naar buiten. Om 23u00 gaat de deur dicht.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN