LAATSTE AVOND SAMEN




Deze avond heb ik extra aandacht gegeven aan mijn schatjes en ik heb ervan genoten want morgenvroeg gaan ze naar hun nieuw baasje. Wat hebben we samen heel veel uren, dagen en zelfs nachten doorgebracht. 
Eerst was ik super bezorgd over de bevalling van Juliette. Waar zou ze gaan werpen? Hopelijk niet in de struiken want dan zouden de kleintjes gevaar lopen voor de vossen, de marters en de kraaien. Dan maar last minute het tuinhok leegmaken en een kattenluik plaatsen.
Ik heb uren bij Juliette gezeten tijdens haar weeën en de bevalling meegemaakt. De eerste weken heb ik heel veel uren in het tuinhok gezeten en zelfs 's nachts mijn ronde gedaan. Ik was zo bang dat ze naar de steenweg zouden lopen of dat ze door de marters of de vos zouden aangevallen worden. Ik stond zelfs vroeger op om ze te kunnen verzorgen en om wat extra tijd met ze te kunnen doorbrengen. En toen werden ze groter en ontdekten ze mijn tuin. Daar gingen mijn hortensia's, hosta's en campanula. Alle openingen heb ik afgedekt en toegeplakt zodat ze niet uit de tuin konden ontsnappen. Ik heb weken meerdere keren per dag over het tuinhek moeten klauteren om hen te verzorgen en te voeden. En toen, toen klauterden ze er zelf over. Dus heb ik alles weer afgebroken en nu lopen ze al een week vrij rond in de tuin en op mijn terras. De poort naast mijn huis naar de steenweg is volledig dichtgeplakt en ik moet steeds oppassen dat ze me niet naar mijn oprit volgen.

En nu, nu zijn ze groot en zelfstandig genoeg. Nu kan ik er eindelijk zonder die overbezorgdheid van genieten omdat ze hun weg in en het rond het huis goed kennen. Ik ga ze echt missen en mijn hart bloed bij de gedachten dat ze weggaan. Maar ze gaan een goed leven bij mijn collega hebben. Liefde is ook kunnen loslaten.


3 weken
11 weken









Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN