14 WEKEN


Gordijnen gescheurd, muizen in huis, voor de zoveelste keer de ladder op, planten geruïneerd...
Maar kijk naar dat lieve onschuldige snuitje, kan je daar nu boos op zijn?
Al 14 weken steelt ze mijn hart en draait ze me om haar vinger, ons Marcelle Belle.

Deze ochtend was het prachtig weer om in de tuin te werken. Terwijl ik alle bladeren bijeen aan het harken was, vond ze het geweldig om achter mijn hark aan te zitten. Maar plots zag ik haar niet meer. Ik riep haar maar ze kwam niet. Juliette die liep onrustig rond en dat was voor mij het signaal dat er iets niet pluis was want Juliette die waakt over haar kitten als een echte moederkloek. Dus ik bleef maar roepen op Marcelle. Ik denk dat de buren weer zullen gedacht hebben, daar is ze weer met haar Marcelle. Oma kwam buiten vragen wat er aan de hand was. En plots hoorde ik een kleine miauw. We zochten samen van waar dat geluid kwam onder de bomen en toen zag ik haar zitten op het dak van de achterburen. Daar was ze nog nooit geweest want zij hebben honden. Ik heb dus voor de zoveelste keer mijn ladder moeten uithalen om haar te kunnen pakken. Toen ik haar vrij liet, sprong ze over de platen bij de andere buren. Ik heb haar piepmuis moeten gaan halen om haar weer naar huis te kunnen lokken. 

En nu is ze gestraft, ze komt vandaag niet meer buiten want ik heb geen zin om haar constant te moeten gaan zoeken. Maar als je haar zo ziet zitten op haar krabpaal dan ziet ze er toch niet ongelukkig uit.


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN