DE AVONTUREN VAN FILIE EN MARCELLE



Eigenlijk kan ik al een boek schrijven over mijn belevenissen met de kittens en nu met Marcelle. Elke dag is een nieuw avontuur. Ze houdt me bezig en zorgt voor heel veel afleiding. Ik heb deze ochtend de lamellen van het vliegenraam terug moeten aannaaien. Ze vond die zo leuk om mee te spelen dat ze ze er afgetrokken had.

Maar een straffer verhaal is dat van gisterenavond. Ik ben speciaal naar de Brico geweest voor een nieuw slot voor de tuinpoort omdat het niet meer zou openvliegen en ik heb ook de platen in de poort gevezen zodat ze beter zouden blijven zitten. Pepe heeft me speciaal geleerd hoe ik dat moest doen met de boormachine, ik wordt nog een echte vrouwelijke versie van MacGyver. 

Maar.... toen het tijd was om naar binnen te gaan, zag ik Marcelle nergens. Ik ben overal in de tuin gaan zoeken maar geen spoor van Marcelle en Juliette was ook nergens te bespeuren. Ik werd een beetje ongerust want normaal komt ze direct wanneer ik haar roep. Dus ging ik terug naar het terras om haar piepmuis te gaan halen want die kan ze niet weerstaan en wat zag ik? Ze kwam van bij de buren afgelopen, ze sprong op het hek en stapte zo op de rand van de poort die ik net helemaal beveiligd had. Ik dacht dit kan nu niet waar zijn, ik steek al mijn werk in het dichten van die poort en ondertussen kan madammeke er gewoon over.

Deze morgen zat ze weer op het dak bij oma en liep ze op de smalle rand van de deur van het kattenhok om zo weer van het dak te kunnen. Loslaten, is de boodschap. Loslaten is de grootste les in dit leven en iedere keer wanneer ik iets heb losgelaten, komt er iets nieuws op mijn pad om daarna weer los te laten. Hallo hierboven, ik heb ondertussen de boodschap goed begrepen. Ik laat los.


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN